وزير كشور ساحل‌عاج از كشف توطئه براي سرنگون كردن دولت اين كشور خبر داد .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛  "حامد باكايوكو" وزير كشور ساحل‌عاج گفت : سرويس‌هاي امنيتي موفق شدند يك توطئه براي سرنگوني دولت را كه از سوي افسران نظامي در تبعيد و يكي از مشاوران نزديك رئيس‌جمهور سابق سازمان‌دهي شده بود، كشف و آن را خنثي كنند.

وي افزود: در اين اسناد طرح سرنگوني رئيس‌جمهوري و همچنين چگونگي تشكيل يك دولت نظامي موقت طراحي شده است.

باكايوكو در طول يك مصاحبه تلويزيوني يك ساعته فيلمي را نشان داد كه در آن توطئه‌كنندگان قصد داشتند آن را پس از تصرف راديو تلويزيون پخش كنند. در اين فيلم چندين افسر ارتش با يونيفرم در مقابل يك پرچم ساحل‌عاج نشسته‌اند و يك تن از آن‌ها با خواندن بيانيه‌اي اعلام مي‌كند، شوراي نظامي، دولت را در سرنگون كرده است.

باكايوكو اظهار داشت: سرهنگ "كيت گنوتوا"، رهبر و سخنگوي اين گروه است. سرهنگ كيت گنوتوا يكي از افسران سابق گارد رياست جمهوري لوران گباگبو، رئيس‌جمهور سابق ساحل‌عاج است.

ساحل‌عاج كه در غرب آفريقا واقع شده است به تدريج در حال خارج شدن از بحران جنگ داخلي كوتاه اما مرگباري است كه سال گذشته به دنبال انتخابات جنجالي سال 2010 به راه افتاد.

در اين انتخابات الحسن واتارا پيروز شد اما گباگبو از پذيرش شكست امتناع ورزيد و اعلام كرد تا زماني كه از سوي نيروهاي طرفدار واتارا و تحت حمايت فرانسه و سازمان ملل شكست نخورد از قدرت كنار نمي‌رود. گباگبو پس از يك حمله به محل اقامتش در آوريل سال 2011 بازداشت شد. او هم‌اكنون در لاهه منتظر محاكمه در دادگاه بين‌المللي كيفري به اتهام ارتكاب جنايت جنگي است.

برچسب ها: کودتا ، خنثی ، ساحل عاج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار