سالانه 700 تن آبزی در خراسان جنوبی تولید می شود

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بيرجند؛استان خراسان جنوبی با بیش از 10 هزار منبع آبی یکی از استانهای مستعد برای پرورش انواع آبزیان در کشور است که هم اکنون انواع ماهیان شامل ماهیان کپور , امور , فیتوفاک , قزل الا و ماهیان زینتی در استان پرورش داده می شوند

سرانه جهانی مصرف آبزیان برای هر نفر در جهان 18 کیلوگرم است که این رقم در ایران 9 کیلوگرم و در خراسان جنوبی حدود 3 و نیم کیلوگرم می باشد .

به گفته رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از آغاز امسال تا کنون 175 تن ماهیان سردابی و گرمابی و همچنین 165 هزار قطعه ماهیان زینتی در این استان تولید شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 39 درصد افزایش داشته است .

هادربادی افزود : در خراسان جنوبی 379 واحد پرورش آبزیان شامل 45 مزرعه و استخر دومنظوره ماهی سردابی ، 4 سد و 328 استخر دومنظوره ماهی گرمابی و 6 مزرعه ماهیان زینتی با 79 هکتار سطح زیر کشت فعال است.

هادربادی میزان تولید انواع ماهیان سردابی و گرمابی پارسال استان را 665 تن اعلام کرد وافزود : این میزان 17 درصد در مقایسه با سال 89 افزایش داشت که بیشترین میزان تولید مربوط به شهرستانهای قاین با 170 تن , شهرستان بیرجند با 110 تن و فردوس با 98 تن بوده است ./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.