در راستای تحقق اهداف سال تولید ملی تفاهم نامه همکاری آموزشی بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و اتحادیه سراسری تعاونی های تولید کنندگان فرش دستباف ایران منعقد شد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران صبح امروز و طی مراسمی با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های تولید کنندگان فرش دستباف ایران در محل سالن ریاست سازمان فنی و حرفه ای برگزار شد تفاهم نامه ای به امضای دو طرف رسید.
این گزارش می افزاید: این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و ایجاد زمینه های حضور موفق جمهوری اسلامی ایران در اقتصاد رقابت جهانی و تحقق اهداف و اصول پیش بینی شده در آیین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری است.
براساس این گزارش، از دیگر اهداف این تفاهم نامه تربیت و آماده سازی و ارتقای دانش و مهارت منابع انسانی مورد نیاز تعاونی های تولید کنندگان فرش دستباف ایران و نیز افزایش کیفیت محصولات تولیدی بوده است.
این گزارش حاکیست،‌ موضوع تفاهم نامه مذکور شامل نیاز سنجی، برنامه ریزی و اجرای دوره های آموزش مهارتی و ارزشیابی به میزان تقریبی چهارصد و پنجاه هزار نفر دوره و 10 میلیون نفر ساعت برای طراحان، بافندگان و فروشندگان فرش دستباف عضو اتحادیه، تجهیز کارگاه های تخصصی فرش دستباف مراکز سازمان جهت تربیت نیروی کار ماهر با همکاری اتحادیه و تاسیس مراکز آموزش جوار کارگاهی یا بین کارگاهی مطابق ضوابط سازمان است.
براساس این گزارش، این تفاهم نامه از زمان امضا به مدت دو سال شمسی معتبر است و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است و در صورت بروز اختلاف در اجرای تفاهم نامه، کمیسیون حل اختلاف متشکل از یک نماینده از طرف اتحادیه یک نفر از طرف سازمان و یک نفر داور مرضی الطرفین که با توافق طرفین تعیین می گردد تشکیل موارد اختلاف را بررسی می کند.
گفتنی است، مسئول پیگیری اجرای این تفاهم نامه دفتر امور آموزش در صنایع ستاد سازمان است و در صورت عدم رضایت هر یک از طرفین در اجرای مفاد تفاهم نامه با اعلام کتبی و ذکر دلایل مستدل با در نظر گرفتن فرصت سه ماهه،‌ این تفاهم نامه فسخ می شود که در صورت این امر مانع از اجرای تعهدات قبلی هیچ یک از طرفین نخواهد بود.
لازم به ذکر است سایر شرایط و مواردی که در این تفاهم نامه پیش بینی نشده است تابع احکامی کلی و شرایط عمومی مربوط به تفاهم نامه و قوانین جاری مملکتی بوده و برای طرفین لازم الاجرا خواهد بود./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار