دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: اعضای شورای قرهنگ عمومی در کشور 10 هزار نفر هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛منصور واعضی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شب گذشته در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی در سراسر کشور از مسئولیتی که به عهده شان گذاشته شده است غفلت نکنند.
وی افزود: کمتر از 30 تا 40 درصد جلسات شورای عمومی در کشور برگزار شده است و این کارنامه قابل قبول نیست.
واعظی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی در سطح کشور فراز و نشیب زیادی داشته است و در دوره جدید خود از سال 85 به بعد تلاش شد هر آنچه رهبر از فرهنگ عمومی مطالبه می کنند عملیاتی شود.
وی ادامه داد: این شورا در استان های مختلف متناسب با احساس مسئولیت اعضا، کارایی های متفاوتی دارند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اذعان داشت: مصوبات شورای عالی فرهنگ عمومی در طراز فرهنگی فرهنگی باید اجرا شود، این شورا راجع به اساسی ترین موضوعات تصمیم گیری می کند.
وی در ادامه گفت: تمامی مسائلی که در ساختار شورای فرهنگ عمومی امکان پیش بینی شدن داشت، پیش بینی شده است، این شورا حتما نباید وارد امور اجرایی شود.
واعضی تصریح کرد: توجه به فرهنگ، معضلات اجتماعی و منطقه ای از وظایف شورای فرهنگ عمومی است و از این مسئولیت نباید غفلت کرد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با اشاره به تدوین سند چشم انداز فرهنگ عمومی، خاطر نشان کرد: گلستان استانی با ویژگی های خاص فرهنگی خود است و انتظار می رود هر استانی در تدوین سند چشم انداز خود ببیند برای انقلاب و نظام چه کاری می تواند انجام دهد.
وی افزود: شبکه های ملی برای ترویج انقلاب پیشنهاد خوبی است و در این زمینه فعالیت های خوبی انجام شده است از جمله تاسیس 30 شبکه رادیویی در کشور به زبان های خارجی که البته کافی نیست اما ارزشمند است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.