آيت الله جنتي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: وحدت داشته باشيد زيرا اختلاف شما سبب ايجاد دودستگي و اختلاف در جامعه مي شود.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ آيت الله احمد جنتي در خطبه دوم نماز، دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته اي را کاري مهم ارزيابي کرد و خطاب به سربازان گمنام امام زمان (عج) گفت: همه مردم پشتيبان شما هستند و در حق شما دعا مي کنند.

وي با اشاره به ديدار نمايندگان مجلس نهم با رهبر معظم انقلاب اسلامي به رهنمودهاي ايشان اشاره و اضافه کرد: خلاصه اين سخنان اين بود که نمايندگان مجلس بايد سلامت سياسي، اخلاقي و مالي را حفظ کنند زيرا اگر مجلس بيمار شد مردم اميدي به آن نخواهند داشت.

آيت الله جنتي خطاب به نمايندگان مجلس گفت: وحدت داشته باشيد زيرا اختلاف شما سبب ايجاد دودستگي و اختلاف در جامعه مي شود.

وي افزود: فعال باشيد، کار و تلاش کنيد و کم کاري نداشته باشيد و از همه مهمتر در هرکاري به خدا توکل کنيد زيرا تلاش ها در جايي به نتيجه مي رسند که توکل به خدا وجود داشته باشد.

آيت الله جنتي با اشاره به در پيش بودن اجلاس مسکو و گفتگوهاي ايران و1+5 گفت: به اين اجلاس اميدهايي داريم، تا الان اجلاس بغداد خوب بوده و از دبير شوراي عالي امنيت ملي که در اين زمينه خوب عمل کرده است قدرداني مي کنم.

وي افزود: اين منطق بايد در اجلاس مسکو نيز حاکم باشد و آنها از تاريخ عبرت بگيرند و بدانند که مردمي که همه سختي ها را تحمل کرده است حاضر نيست پاي ميز مذاکره از حق مسلم خود بگذرد.
وي خطاب به اعضاي1+5 گفت: بدانيد که حکومت و مردم ما امکان ندارد از حقوق خود بگذرند، ما منطق و حرف حساب داريم و مي گوييم مذاکره کنيد اما بدون فشار و پس از مذاکره ببينيد حق به جانب ماست يا شما؟

خطيب جمعه تهران با اشاره به تحولات عراق و سوريه گفت: مردم عراق در حکومت صدام و حزب بعث رنج فراواني را تحمل کردند و عراق تبديل به ويرانه شد و اکنون حکومتي که مي خواهد اين کشور را آباد کند از داخل و خارج بر او فشار مي آورند.

وي گفت: بايد به آراي مردم اين دو کشور احترام گذاشت اما آمريکا و اسرائيل و چند کشور عربي تلاش مي کنند که اين دو کشور را به هم بريزند.

آيت الله جنتي به رويدادهاي اخير در عراق و سوريه که منجر به شهيد و مجروح شدن افراد بي گناه شده است گفت: در سوريه به خانه هاي مردم مي ريزند و زن و بچه را مي کشند و انتظار دارند حکومت اين کشور با آنها مقابله نکند؛ آيا هيچ حکومتي اين کار را مي کند؟

خطيب جمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع مبارزه با فساد و بدحجابي اشاره کرد و گفت: از نيروي انتظامي تشکر مي کنم و هر مسلمان غيرتمندي بايد از اين نيرو براي مقابله با بدحجابي و فساد حمايت کند اما نيروي انتظامي بايد در اين کار، قانون را رعايت کند و فراتر از قانون کار نکند.

آيت الله جنتي خطاب به نيروي انتظامي در مقابله با فساد و بدحجابي گفت: فساد مانند آتشي است که اگر در نقطه اي پيدا شد و به آن رسيدگي نشد همه جا را مي سوزاند و خاکستر مي کند و بدحجابي فساد است.

وي افزود: گاهي کسي را بازداشت مي کنند و عده اي تلفن مي زنند که آزادش کنيد، اگر اين بازداشت به حق است چرا بايد آزاد کنند؟ بايد فرد خاطي را به دستگاه قضايي معرفي کنند.

آيت الله جنتي همچنين با اشاره به فرا رسيدن سالروز شهادت امام موسي کاظم (ع) اين روز را به عموم شيعيان جهان تسليت گفت.

وي همچنين سالروز شهادت شهداي موتلفه را گرامي داشت.

خطيب نماز جمعه تهران در خطبه اول نماز نيز با تبريک سالروز مبعث پيامبر رحمت حضرت محمد مصطفي (ص) گفت: مبعث بزرگترين روز تاريخ است.

آيت الله احمد جنتي به سخني از حضرت علي (ع) در نهج‌البلاغه درباره مبعث اشاره و اضافه کرد: روزي که اين اتفاق افتاد جهان در تاريکي فرو رفته و فريب و خدعه همه جاگير و فتنه‌ها فراگير شده بود و مردم بدترين دين را داشتند و بت مي‌پرستيدند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اهميت مبعث گفت: مبعث مبدايي در تاريخ است و قدر شب و روز مبعث را بدانيد چرا که از مهمترين شب و روزهاي سال است و اعمال آن را به جاي آوريد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار