وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد ، دولت آلمان و تعدادی از کشورهای اروپایی نخست‌وزیر پیشین این کشور را به دلیل منافع خود ، تشویق به انعقاد قرارداد گازی با روسیه کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اتريش ؛ اوکراین دولت آلمان را در انعقاد قرارداد گازی کشورش با روسیه که به دنبال آن "یولیا تیموشنکو" نخست وزیر پیشین این کشور به سوء استفاده مالی متهم شد ، شریک جرم دانست.

بر اساس این گزارش ، "کنستانتین گریشچنکو" وزیر خارجه اوکراین روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه ایتالیایی "کوریره‌دلاسرا" گفت که آلمان و دیگر کشورهای اروپایی تیموشنکو را تشویق کردند که قرارداد گازی با روسیه امضا کند. چرا که اتحادیه اروپا در آن زمان از به وجود آمدن تنشی موسوم به "جنگ گازی" میان اوکراین و روسیه نگرانی داشت و این امکان وجود داشت که با قطع صادرات گاز روسیه، مشکلاتی برای اروپا به وجود آید.

لازم به ذكر است ، تیموشنکو در اکتبر سال 2011 به جرم سوء استفاده از اختیارات خود در زمان انعقاد قراداد گازی با روسیه در سال 2009 و آسیب مالی رساندن جدی به دولت اوکراین به 7 سال زندان محکوم شد. مقامات غربی معتقدند که تحقیقات قضایی علیه تیموشنکو انگیزه‌های سیاسی دارد و بارها از مقامات کی‌یف خواسته‌اند تا وی را آزاد کنند.

با این حال "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهور روسیه به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی به همراه "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه در پاریس اعلام کرد که قراردادهای امضاء شده بین روسیه و اوکراین در زمان نخست وزیری تیموشنکو کاملا قانونی بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار