موديان علاوه بر پايگاه اينترنتي سازمان امور مالياتي مي توانند به صورت حضوري اظهارنامه هاي مالياتي را از ادارات مالياتي دريافت و پس از تكميل آن را به صورت دستي يا با پست به همان ادارات تحويل دهند .

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني دولت ، علي عسكري با اعلام اين خبر گفت : نسخه اينترنتي اظهارنامه هاي جديد مالياتي در پايگاه اينترنتي سازمان امورمالياتي به نشاني www.tax.gov.ir شبانه روز در دسترس فعالان اقتصادي و صاحبان مشاغل است و ادارات مالياتي سراسر كشور آماده دريافت اظهارنامه هاي تكميل شده مالياتهاي مستقيم عملكرد سال گذشته تا سي و يكم تير ماه هستند .

وي با بيان اينكه دستورالعمل استفاده ازاظهارنامه هاي الكترونيكي در سامانه سازمان امور مالياتي درج شده است افزود: موديان مالياتي مي توانند نسخه اي از اظهارنامه هاي مالياتي را از روي پايگاه اينترنتي سازمان امور مالياتي بر روي رايانه خود ذخيره و پس از درج اطلاعات خواسته شده، آن را به صورت الكترونيكي به سازمان امور مالياتي ارسال كنند .

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي گفت : موديان علاوه بر پايگاه اينترنتي سازمان امور مالياتي مي توانند به صورت حضوري اظهارنامه هاي مالياتي را از ادارات مالياتي دريافت و پس از تكميل و مهر امضا ، آن را به صورت دستي يا با پست به همان ادارات تحويل دهند .

رئيس كل سازمان امور مالياتي ارائه اظهارنامه به صورت الكترونيكي را موجب صرفه جويي در وقت و هزينه موديان و سازمان امور مالياتي دانست و افزود : مودياني كه اظهارنامه هاي خود را به صورت الكترونيكي به ادارات امور مالياتي ارسال كنند در دريافت تسهيلات مالياتي در اولويت قرار مي گيرند و از جمله مي توانند 30 درصد ماليات را نقد و بقيه را به صورت اقساط تا پايان سال پرداخت كنند .

وي از همه موديان مشمول پرداخت ماليات مستقيم خواست براي ارائه اظهارنامه هاي خود زودتر اقدام كنند و به روزهاي پاياني موكول نكنند كه تجربه نشان داده است در اين روزها به علت ازدحام مراجعه مشكلاتي بروز خواهد كرد .

رئيس كل سازمان امور مالياتي گفت :‌ امسال و با تعريف شدن امضاي ديجيتال نخستين بار امكان ارسال اظهارنامه هاي مالياتي براي دارندگان امضاي الكترونيكي بدون نياز به ارائه اسناد كاغذي اظهارنامه فراهم شده است .

وي افزود : اشخاص حقوقي كه از وزارت صنعت ،‌ معدن و تجارت امضاي الكترونيكي دريافت كرده اند مي توانند پس از درج اطلاعات مربوط در اظهارنامه الكترونيكي با امضاي الكترونيكي آن را براي سازمان امور مالياتي ارسال كنند و براي اين افراد ديگرنيازي به ارسال كاغذي يا فيزيكي اظهارنامه نيست .

عسكري تصريح كرد : مودياني كه اظهارنامه هاي خود را به صورت الكترونيكي تكميل كرده اند اما امضاي الكترونيكي ندارند لازم است پس از مهر و امضاي نسخه چاپي ( پرينت ) ان را به صورت دستي يا توسط پست به ادارات مالياتي مربوط ارائه كنند .

رئيس سازمان امور مالياتي با اشاره به توافقات انجام شده با شوراي اصناف كشور گفت : مقرر شد 30 درصد ماليات اصناف نقد و بقيه تا پايان سال و در هفت قسط دريافت شود .

وي با اشاره به ضرورت تقويت سلامت نظام اداري از جمله در سازمان امور مالياتي گفت :‌ به ويژه پس از ابلاغ قانون سلامت اداري در سال گذشته و براي پيشگيري از تخلفات احتمالي راهكارهايي پيش بيني شده كه در همايشي براي دادستانها و مسئولان سازمان امور مالياتي در سراسر كشور تبيين شده است .

عسكري در پاسخ به اين پرسش كه اگر شهروندان با تخلفي مواجه شدند چگونه مي توانند آن را پيگيري كنند گفت : چند راه براي اين كار پيش بيني شده است كه انتقال ان از طريق پايگاه اينترنتي سازمان امور مالياتي به نشاني www.intamedia.ir يكي از انهاست .

وي انتقال موارد تخلف به شماره 1822 را شيوه ديگر پيگيري شكايات برشمرد و افزود : نمايندگان دادستاني كه در ادارات مالياتي مستقر هستند و حراست سازمان امور مالياتي آماده دريافت گزارش هاي مردمي و تخلفات احتمالي و پيگيري آنها هستند .

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي در پاسخ به اين پرسش كه ايا اشخاصي كه داراي پروانه فعاليت توليدي يا كسب هستند اما هنوز فعاليت خود را شروع نكرده اند و يا فعاليت آنها در سال گذشته به دلايلي متوقف شده است آنها نيز بايد اظهارنامه مالياتي ارائه كنند، افزود : همه اشخاص حقيقي و حقوقي كه در نظام اقتصادي كشور فعال محسوب مي شوند و يا مجوز فعاليت دارند بايد براي برخورداري از معافيت مالياتي اظهارنامه ارائه كنند و در اظهار نامه قيد كنند كه واحد صنفي يا توليدي آنها غير فعال است .

وي افزود : آن دسته از فعالان اقتصادي نيز كه به هر علت فعاليت آنها متوقف شده است نيز بايد شش ماه زودتر به اين سازمان اطلاع دهند تا بازرسي ها و تحقيقات ميداني انجام شود و بر اساس نتيجه ان از پرداخت ماليات معاف شوند .

عسكري تصريح كرد : فعالان اقتصادي اعم از اشخاصي كه بر اساس قانون داراي معافيت مالياتي هستند و يا فعاليت اقتصادي آنها متوقف شده است بايد اظهارنامه ارائه و موضوع را در آن درج كنند تا مشمول معافيت يا تخفيف در پرداخت ماليات شوند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار