تحقيقات نشان مي دهد:پلاک هاي دنداني از تجمع باکتريها در سطح دندان و لثه به وجود مي آيند و سبب پوسيدگي دندان ها و تورم لثه ها مي شوند

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ اين موضوع مي تواند در برخي موارد به از بين رفتن کامل دندان و ديگر مشکلات مربوط به سلامتي منجر شود.
محققان تصميم گرفتند به بررسي تأثير وجود پلاک هاي دنداني در خطر مرگ ناشي از ابتلا به سرطان به سبب عفونت و تورم بپردازند. عفونت و تورم هر دو از جمله عواملي هستند که در ابتلا به پنج نوع سرطان نقش دارند.
محققان به بررسي حدود هزار و چهارصد فرد سي تا چهل ساله از سال هزار و نهصد و هشتاد و پنج تا دو هزار و نه پرداختند. آنها دريافتند پنجاه و هشت نفر از اين افراد يعني حدود يک سوم - سي و پنج مميز شش دهم درصد - بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست دادند. متوسط سن افرادي که جان خود را از دست داده بودند براي زنان شصت و يک سال و براي مردان شصت سال بود.
به گزارش پايگاه اينترنتي مديکال نيوز تودي دات کام، محققان دريافتند افرادي که جان خود را از دست داده بودند شاخص پلاک هاي دنداني شان بسيار بالا بود. آنها همچنين پس از بررسي همه ريسک فاکتورها اعلام کردند پلاک هاي دنداني با خطر مرگ زودهنگام ناشي از ابتلا به سرطان را هفتاد و نه درصد افزايش مي دهد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار