سرعت راه رفتن افراد مي‌تواند عاملي براي پيش بيني زوال عقلي (آلزايمر) در آنها باشد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، با استفاده از يك تكنيك جديد مي‌توان براساس نوع راه رفتن افراد، وقوع بيماري آلزايمر را پيش‌بيني كرد.

براساس اين گزارش در اين تكنيك، سنسورهاي مادون قرمز را در سقف‌خانه‌ها نصب مي‌كنند.

به گفته هيروكودوج دكتراي بهداشت و درمان دانشگاه علوم پورتلند اورگان با استفاده از اين روش، تغييرات نامحسوس در سرعت راه رفتن شناسايي مي‌شود كه اين عامل مي‌تواند با توسعه اختلال شناختي (MCI) مرتبط باشد.

اين گزارش مي‌افزايد: در يك مطالعه كه روي 93 نفر در سنين 70 سال و بالاتر صورت گرفته، 54 نفر هيچ اختلالي نداشتند و 31 نفر حافظه وابسته‌اي به MCI  نداشتند و 8 نفر حافظه‌اي مرتبط با MCI‌ داشتند.

نتايج اين مطالعه حاكي است، شركت‌كنندگان طي يك دوره سه ساله تحت نظارت به راه رفتن خود ادامه دادند و با توجه به ميانگين سرعت در هفته و نوسانات در 3 گروه آرام، متوسط و سريع قرار گرفتند.

با استناد بر اين گزارش افرادي كه حافظه آنها مستقل از MCI بود، 9 برابر احتمال آهسته‌تر بودن از گروه متوسط و سريع را دارند. در واقع كساني كه اختلال داشتند سريع‌تر راه مي‌رفتند و ميزان نوسانات سرعت در راه رفتن نيز با MCI همراه شد.

دكتر دوج افزود براي پيش‌بيني حافظه افراد با سرعت و نوسانات راه رفتن بايد مطالعات بيشتري در گروه‌هاي بزرگتر انجام پذيرد تا در آينده بتوان با اين طريق به استقلال افراد جامعه كمك كرد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار