معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارایه بودجه 200 میلیارد دلاری که در سند چشم انداز بر صادرات درنظر گرفته شده خبر داد.

به گزارش سرويس بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر مصطفی قانعی با حضور در همایش معاونان تحقیقات و فناوری و روسای مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی کشور در شیراز ضمن بیان این مطلب، افزود: 200 میلیارد دلاری که قرار شده در سند چشم انداز در صادرات داشته باشیم، در بین دانشگاه های کشور تقسیم می کنیم تا هر دانشگاهی با توجه به پتانسیلی که دارد، از آن استفاده کند.

وی اظهار داشت: تا سه یا چهار ماه آینده این برنامه تبدیل به نقشه راه می شود و سپس با دانشگاه ها برای فعالیت در حوزه مورد توانایی ، تفاهم نامه تنظیم می شود.

دکتر قانعی بیان کرد:  موفقیت در این مسیر تنها یک راه دارد و آن این است که دانشگاه های علوم پزشکی مجاور ، با یکدیگر متحد  شوند.

وی گفت : هر تولیدی که دراین راستا به مرحله اجرا برسد ، وزارت بهداشت ورود آن را از سایر کشورها قطع کرده و از تولید داخلی استفاده می کند که این مسئله تضمین کننده فروش تولیدات داخلی کشور است.

دکتر قانعی افزود: باید در راستای رسیدن به اقتصاد دانش بنیان تلاش کنیم و اساس آن را بر مبنای صادرات برنامه ریزی کنیم.

وی اظهار داشت: حوزه دارو از موارد مهم و از موضوع های امنیتی و ملی است که برای خودکفایی در آن در وزارت بهداشت اقداماتی انجام شده و باید تلاش بیشتری صورت پذیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در توسعه نهضت نرم افزاری برای مقابله با دشمنان کشور، تصریح کرد : امروز این امردر عرصه پزشکی کشور محقق شده و شاهد پیشرفت های پزشکی هستیم.

دکتر محمد هادی ایمانیه افزود: اگر امروز نیازی به اعزام بیمار به خارج از کشور نیست و شاهد تولید دارو و تجهیزات پزشکی هستیم ، همه حاصل تلاش فعالان در حوزه سلامت است.

وی اظهار امیدواری کرد: همایش معاونان تحقیقات و فناوری و روسای مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی کشور  در شیراز جهشی دیگر در عرصه پژوهش درعلوم پزشکی باشد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.