تأليف و نگارش كتاب اصطلاح شناسي داستان دفاع مقدس اولين مجله از مجموعه كتاب هاي جستاري در ادبيات داستاني دفاع مقدس به پايان رسيد.

احمد شاكري، نويسنده و پژوهشگر عرصه دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت:‌ من و عده اي از دوستان در پژوهشگاه فرهنگ و انديشه يك حوزه تمحض را تعريف كرده ايم كه اين حوزه تمحض در حقيقت يك گستره ي مطالعاتي در حوزه ادبيات داستاني دفاع مقدس است.
وي ادامه داد: اين حوزه با  تمركز بر يك سري از عناوين جزئي تر در حوزه ادبيات داستاني دفاع مقدس كتاب هايي را تاليف مي كند كه عنوان كلي اين مجموعه كتاب ها جستاري در ادبيات داستاني دفاع مقدس است.
شاكري تصريح كرد: اولين مجله از اين مجموعه كتاب ها با نام اصطلاح شناسي داستان دفاع مقدس آماده شده است و تا پايان خرداد براي گذراندن روند چاپ و نشر به پژوهشگاه تحويل داده مي شود.
اين نويسنده و پژوهشگر در مورد بخش هاي مختلف اين كتاب گفت: اين جلد از اين مجموعه كتاب ها همچنان كه از نام آن مشخص است در مورد اصطلاحات به كار رفته شده توسط متخصصان اين گونه ادبي در ادبياتي كه در زمان جنگ و پس از آن شكل گرفته است.
وي افزود: محور اين كتاب بر تاريخچه شكل گيري اين اصطلاحات و مباني و اركان آن ها است.
شاكري ادامه داد: كتاب اصطلاح شناسي داستان دفاع مقدس داراي سه محور كلي با نام هاي پژوهشي در مورد دفاع در ادبيات داستاني تقدس در ادبيات داستاني و اصطلاح شناسي تركيب داستان دفاع مقدس است.
شاكري در مورد تصميمات حوزه تمحض در پژوهشگاه فرهنگ و انديشه براي تاليف جلدهاي ديگر از اين مجموعه پژوهشي گفت: حوزه تمحض يك حوزه گسترده مطالعاتي است كه براي هر كدام از محورهايي كه قرار است در رابطه با آن پژوهش هايي صورت بگيرد بايد طرح نامه هايي را تهيه و زمانبندي مشخصي براي آن ارائه دهد.
وي افزود: از آنجا كه مسائل حوزه ادبيات داستاني دفاع مقدس گسترده و تعداد آثار پژوهشي اندك است بنابراين پيش بيني تعداد كتاب هايي كه در اين حوزه و در قالب اين مجموعه قرار است منتشر شود نامشخص و دشوار است.
شاكري خاطرنشان كرد: در حال حاضر در نظر داريم به تاليف جلد دوم اين مجموعه در حوزه انسان شناسي ادبيات داستاني دفاع مقدس اقدام كنيم./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار