ناشران چندان تمايلي براي همكاري با تصويرگران جوان عليرغم خلاقيت اين گروه از هنرمندان براي انتشار كتاب كودك را ندادند.

مصطفي ايزدي، هنرمند تصويرگر، در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمي باشگاه خبرنگاران درباره كتاب هاي كودك گفت: تصويرگران كتاب كودك در حال حاضر در حوزه كتاب كودك بسيار فعال هستند در حقيقت بسياري از تصويرگران به ويژه تصويرگران جوان با ناشران در ارتباط با انتشار كتاب هاي كودك همكاري دارند.
وي گفت: اما اين همكاري براي مقوله گسترده كتاب كودك اصلا كافي نيست در حقيقت براي پرداخت عميق تر و بيشتر نيازمند گسترش اين همكاري بين ناشران و تصويرگران هستيم.
ايزدي خاطرنشان كرد: البته برخي از تصويرگران نيز حوزه انتشار كتاب كودك و پرداخت به تصويرگري كتاب كودك را به جهت ارائه كتاب هايي براي كودكان را به جهت وجود مشكلات فراوان رها كرده اند.
وي اظهار داشت: اين گروه تصويرگران بيشتر به برگزاري نمايشگاه مي‌پردازند و موضوعات مختلف كه به آن مي‌پردازند را در قالب نمايشگاه ارائه مي‌كنند.
ايزدي تصريح كرد: در حال حاضر برگزاري نمايشگاه براي تصويرگران و شركت آن ها در جشنواره هاي داخلي و خارجي بيشتر  دغدغه تصويرگران شده تا اينكه به موضوع كتاب كودك و انتشار كتاب و در پي آن همكاري با  ناشران بپردازند.
اين هنرمند تصويرگر در ادامه اظهار داشت: البته در اين بين برخي تصويرگران نيز كه در بسياري از جشنواره هاي بين المللي شركت دارند با ناشران خارجي همكاري مي‌كنند در حقيقت ناشران خارجي به جهت توانايي غيرقابل انكار تصويرگران كشورمان تمايل فراواني براي همكاري با تصويرگران ايراني دارند.
وي گفت: البته اين  همكاري از طرفي باعث معرفي بيشتر تصويرگري كتاب كودك كشورمان و بيان شيوه هاي مختلف تصويرگران در خلق آثار هنري مي شود و از طرفي ديگر نيز باعث كمرنگ تر شدن حضور تصويرگران در حوزه  نشر كتاب كودك در داخل كشور مي‌شود.
ايزدي گفت: در حال حاضر تصويرگران ايراني به ويژه تصويرگران جوان از خلاقيت بالايي در خلق آثار با موضوعات مختلف برخوردارند اما متاسفانه از اين توانايي آن ها به صورت شايسته استفاده نمي‌شود.
وي اظهار داشت: در حقيقت تصويرگران جوان حضور چنداني در حوزه نشر كتاب هاي كودك ندارند و همين امر باعث كمرنگ تر شدن فعاليت آن ها خواهد شد.
ايزدي گفت: تصويرگر جواني كه نه در حوزه نشر با وي همكاري شود و نه توانايي برگزاري نمايشگاه را داشته باشد چطور بايد به فعاليت هنري خود ادامه داده و در زمينه تصويرگري پيشرفت كند.
اين هنرمند تصويرگر گفت: پيشرفت تصويرگري كتاب كودك با حمايت از تصويرگران محقق مي شود.
وي اظهار داشت: تصويرگري كتاب كودك با كتاب كودك معرفي شده است و بسياري از مردم اين هنر تجسمي را با كتاب كودك مي‌شناسند بنابراين نبايد با عدم استفاده از همكاري تصويرگران و نيز كمرنگ شدن كتاب هاي كودك به اين مقوله يعني برقراري ارتباط مردم با تصويرگري به واسطه كتاب كودك لطمه وارد كنيم.
ايزدي تصريح كرد: نبايد تصويرگري به نمايشگاه هاي گروهي و انفرادي محدود كنيم چرا كه تصويرگري كتاب كودك با كتاب كودك زنده است.
وي گفت: حمايت از تصويرگران به نوعي حمايت از كتاب كودك است بنابراين بايد بسترسازي هايي در ارتباط با گسترش همكاري تصويرگران و ناشران ضروري است./ي2
برچسب ها: ناشر ، تصویرگر ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی براتیان
۰۳:۳۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۱
آماده همکاری در ضمینه تصویر سازی با ناشرین می باشم 09123257912
آخرین اخبار