به گفته يك متخصص متاسفانه تاخير در اعلام تعرفه ها باعث شده كه بسياري از بيمارستان هاي خصوصي از نظر مواد و هزينه تجهيزات دچار مشكل شوند در حاليكه دولت نيز اين بخش را به رسميت نمي شناسد.

دكتر حكمت آرا، سهامدار بيمارستان خصوصي در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تعرفه يك وسيله استاندارد سازي براي عرضه خدمات درماني است اما متاسفانه با توجه به اينكه در حال حاضر تورم در تمام ابعاد جامعه افزايش پيدا كرده اما در زمينه بهداشت و درمان در عرض 20 سال گذشته هيچ تغييري در تعرفه ها ايجاد نشده است و با توجه به اينكه وضعيت اقتصادي از نظر دارو و پزشكي در مضيغه هستيم به گونه اي كه شركت هاي دارويي از ما فقط چك نقد مي خواهند و هيچ تضميني هم براي تحويل گرفتن اصل دارو وجود ندارد و خدمات پس از فروش هم معني ندارد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چگونه با توجه به اين مشكلات اقتصادي دارو و تجهيزات مورد نياز را براي بيمارستان با هزينه كمتر تهيه مي كنيد گفت: از بازار سياه و بازار آزاد مواد و تجهيزات را با هزينه زياد تهيه مي كنيم.

وي تصريح كرد: دولت بخش خصوصي را نه به رسميت مي شناسد و نه آن را حذف مي كند و مجبور هستيم تمام پول و درآمدمان را بگذاريم تا ورشكست نشويم و بهترين پزشكان در بخش خصوصي فعال هستند.

حكمت آرا با اشاره به واقعي نبودن تعرفه ها افزود: تعرفه ها بايد واقعي باشند و سرانه در مجلس تصويب شود در حال حاضر بيش از 40 درصد هزينه را مردم پرداخت مي كنند در حاليكه دولت متولي بهداشت مردم است و بايد با برقراري سرانه سلامت و تعرفه واقعي به مردم كمك كند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار