دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران گفت: دانشجويان با پرداختن به مباحث سياسي و فعاليت در عرصه‌هاي فرهنگي، علمي،‌ا قتصادي در پيشبرد اهداف اسلامي شدن دانشگاه‌ها تاثير گذارند.

علي عبدي دبير تشكيلات انجمن اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران در  ارتباط با فضاي موجود در دانشگاه‌هاي كشور اظهار داشت: در راستاي اهداف جمهوري اسلامي كه براي دانشگاه ترسيم شده فضاي موجود نبايد تك‌بعدي و صرفا پرداختن به مباحث علمي از سوي قشر فرهيخته دانشجو باشد.

وي با اشاره به رفتارهاي متفاوت از سوي دانشجويان بيان داشت: دانشجويي كه صرفا تمام وقت خود را به مباحث علمي پژوهشي بپردازد قطعا در تاثيرگذاري مبادلات غيرعلمي جهان نمي‌تواند به طريق مثبت ايفا نقش كند و يا طيفي از دانشجوياني كه خود را درگير حواشي سياسي، فرهنگي، اجتماعي كند نبايد انتظار رشد و تعالي جامعه را با وجود اين گروه از دانشجويان داشته باشيم.

علي عبدي گفت: آفت دانشجويان در دو برهه‌ تاريخي در سالهاي‌ 76-78 و 88 نمايانگر اين مسئله است كه غرب و معاندين داخلي براي رسيدن به اهداف غيراسلامي موجود در دانشگاهها و كشور در تلاش هستند.

اين فعال دانشجويي علت اصلي حواشي موجود در دانشگاه‌ها را اين گونه مطرح كرد: برنامه‌ريزي‌هاي جبهه استكبار كه بزرگترين دشمن اسلام و ايران در طول چند دهه اخير است سعي در به انحراف كشاندن دانشجو از مسير علمي به سوي مسائل حاشيه‌اي سياسي را دارد.

دبير تشكيلات انجمن  اسلامي مستقل دانشگاه تهران در  ادامه با اشاره به اهداف غرب براي حاشيه كشاندن قشر دانشجو در دانشگاه‌ها بيان داشت: سياست‌زدگي دانشجويان ايراني، باز‌پس‌گيري تحليل منطقي و درست سياسي دانشجويانو به انحراف كشاندن دانشگاهيان ايراني و از اهداف مورد نظر است.

عبدي گفت: با توجه به اينكه دانشگاهيان جزء خواص جامعه به حساب مي‌آيند مي‌توانند در پيشبرد اهداف خود در سطح جامعه نقش تعيين كننده‌اي ايفا كنند و جامعه و دانشگاه را به سمت و سوي خود بكشانند.

وي اظهار داشت:‌متاسفانه برخي از مسئولين در پيشبرد اهداف دانشگاهيان كوتاهي كرده و با عدم آگاهي و يا معاندت نسبت به برخي از مسائل درون دانشگاهي به جداسازي دانشجويان از فعاليت‌هاي مختلف مضاف بر تحصيل علم و دانش پرداخته‌اند.

دبير تشكيلات انجمن اسلامي مستقل دانشگاه تهران در باب مسائل مربوط به عفاف و  حجاب در دانشگاه‌هاي كشور يادآور شد: به دليل حساسيت‌هاي مقوله عفاف در جامعه و حداكثر توجه به آن اين بحث از مباحث مطرح شده در بندهاي اسلامي كردن دانشگاه‌ها به حساب مي‌آيد.

وي در ادامه اضافه كرد:‌براي پيشرفت و رسيدن به اهداف اصلي در دانشگاه‌ها بايد اينگونه مسائل را در قالب يك طرح با عقلانيت كامل و به صورت كارشناسي مطرح كرد و نبايد مسئولين در اينا راستا به جوسازي بپردازند.

علي عبدي راهكار مقابله با اهداف سكولار معاندين در راستاي رسيدن به فضاي اسلامي دانشگاه‌ها و پرهيز از حواشي توسط دانشجويان را اينگونه مطرح كرد: جلوگيري از تنش و التهاب‌هاي شكل گرفته و قرارگيري دانشگاهيان در مسير عقلي و منطقي است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار