اگر علاقمند هستید که رمز انتخاب برخی از برند های اختصاری را بدانید و بفهمید که اصلا چه معنی می دهند، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک

  شروع هر کسب و کاری نیازمند یک سری مقدمه چینی ها و زمینه هاست که تا فراهم نشوند امکان راه اندازی کسب و کار به وجود نمی آید.یکی از این مقدمه چینی ها، انتخاب نام برای کسب و کار یا محصول جدید است که علی رغم توجه کمتری که به آن می شود، دارای اهمیت ویژه ای است.

انتخاب نام زیبا می تواند عاملی برای جذب مشتری باشد، هر چند در ظاهر اینگونه به نظر نمی رسد.

اما برخی از صاحبان مشاغل هم هستند که ترجیح می دهند از سرنام ها یا مخفف ها برای کسب و کار یا محصول خود استفاده کنند تا هم راحت تر دیده شوند و هم درون مایه رمز آلودی داشته باشند!اگر علاقمند هستید که رمز انتخاب برخی از برند های اختصاری را بدانید و بفهمید که اصلا چه معنی می دهند، خواندن این گزارش را از دست ندهید.

M &M : این برند در واقع سر نام دو بنیانگذار این شکلات یعنی فورست مارس و هرشی بروس ماری است که از زمان جنگ جهانی دوم کار خود را آغاز کرد.

IKEA : موسس این شرکت ابتکار جالبی برای نام گذاری آن به خرج داده و نامش را از ترکیب اسم و فامیل خودش و محل زندگی اش انتخاب کرده است.اینگوار کامپراد در مزرعه ای به نام المتارید در شهر آکونارید رشد کرد و نام شرکتش را از ترکیب سرنام این کلمات گرفته است.

BMW :مشهور و محبوب کوتاه شده عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG است که در بین مردم جهان به این نام شهرت دارد.دلیل این نامگذاری هم نام محل تاسیس شرکت است که دفتر مرکزی آن نیز هم اکنون در همین منطقه باواریا واقع شده است.

IBM  : هم کوتاه شده عبارت International Business Machines است که در سال 1924 به این نام شناخته شد و کم کم به نام فعلی که لوگوی آن را نیز تشکیل می دهد، رسید.

H &M  :این فروشگاه ابتدا Hennes  نام داشت، اما در سال 1968 با فروشگاه تجهیزات شکار Maurites Widforss ادغام شد و در نهایت به نام فعلی رسید.

HTC  :این نام آشنای عرصه تکنولوژی نیز در کوتاه شده عبارت High Tech Computer  است و از سال 2008 رسما به این نام شناخته می شود یعنی درست 9 سال پس از تاسیس./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.