قائم‌مقام وزیر دادگستری گفت: مساجد نقش موثری در شکل‌دهی شخصیت اجتماعی دارند و امروز کارکردهای مسجد مدنی بوده و در کنش‌های مسلمانان تاثیرگذار است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سعیدی با اعلام این خبر گفت: عملکرد مساجد با جامعه ارتباط مستقیم دارد و هر اندازه که عملکرد مساجد مثبت باشد به همان اندازه در وضعیت جامعه تاثیرگذاری مثبتی خواهد داشت و هر چه رابطه انسان‌ها با خدا و معنویت و مانوس شدن با مساجد بیشتر شود، میزان جرایم در جامعه کاهش می‌یابد.
وی رفع نابهنجاری‌های اجتماعی و تطابق انسان با ارزش‌های والای انسانی و اسلامی نامید و تقویت امید، ارتقای ارزش‌های اسلامی در جامعه، تقویت روح همبستگی و پیوستگی و اجتناب از خودخواهی و خودمحوری و جلوگیری از انحرافات فکری را از کارکردهای مسجد برشمرد.
قائم‌مقام وزیر دادگستری افزود: مسجد نهادی انسان‌ساز است و از آنجایی که نهادها برای پاسخ به برخی نیازها شکل می‌گیرند، مسجد هم پاسخی به حقیقت‌جویی و معناگرایی انسان‌هاست.
وی گفت: در صورتی که ما نتوانیم با جذابیت‌ها و نگرش‌های مثبت جوانان را به سمت مساجد و ارزش‌های اسلامی سوق دهیم فضا برای سوءاستفاده دشمنان ایجاد  و آنان را در مسیر مدنظر خود هدایت خواهد کرد.
سعیدی از مساجد به‌عنوان نقطه ثقل پیروزی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: شکل‌گیری انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و ریشه این نظام الهی به مساجد باز می‌گردد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.