فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: مجازات صید و شکار بدون مجوز از جریمه بسیار کمی برخوردار است که برای پیش گیری از هر گونه صید و شکار غیر قانونی لازم است این گونه جرائم جزء قوانین بازدارنده در مجازات کیفری قرار گیرد.

 

"عباس میرزاکریمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: طی گشت های اخیر حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند سه متخلف در منطقه ممنوعه کوه سفید دماوند با داشتن تخلفات و سوابق متعدد در خصوص شکار سید دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

وی تصریح کرد: از این سه متخلف تعداد دو راس قوچ وحشی، یک دست کله بز و دو عدد کبک و نیز یک قبضه سلاح شکاری کشف و ضبط شد و یک فقره سلاح مجاز برای ابطال جواز و حمل آنان نیز توسط مقامات قضایی از طریق مراجع ذیربط برای لغور مجوز صورت گرفت.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در این راستا با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در خصوص کاهش جرائم و تخلفات، خاطرنشان کرد: در چند روز گذشته با توجه به فرا رسیدن ایام تعطیلات تابستانی و گذر از حیاط وحش شهرستان به ویژه در مناطق سرد سیر قشلاق و ییلاقی دماوند، شاهد تخلفات متعددی بودیم که در این راستا اقدامات پیش گیرانه ایی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

میرزاکریمی با بیان اینکه در این خصوص حمایت مردم شهرستان را نیز خواستاریم، بیان داشت: مردم شهرستان دماوند می توانند با همکاری و مشارکت خود در خصوص مشاهده هر گونه تخلف شکار سید سریعا به یگان حفظت محیط زیست شهرستان تماس گرفته تا ماموران گشت در محل حاضر شوند.

این مسئول ادامه داد: در این راستا همزمان با آغاز فصل تابستان با افزایش اکیپ های گشت و ماموران امنیتی و حفاظتی آمادگی دریافت اطلاعات و برخورد قاطع با جرائم فوق الذکر را به صورت شبانه روزی داریم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در ادامه به میزان مجازات های صیادان و شکارچیان غیر مجاز اشاره و افزود: با توجه به ضرر و زیان حاصله به حیوانات و حیات وحش که توسط شکارچیان و صیادان غیر مجاز صورت می گیرد لازم است این جرائم جزء قوانین بازدارنده در مجازات کیفری قرار گیرد که این امر خود زمینه پیش گیری از هر گونه تخلف را خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مجازات باز دارنده تأدیب یا عقوبتی است که از طرف حکومت به منظور حفظ نظم و مراعات مصلحت اجتماع در قبال تخلف از مقررات و نظامات حکومتی تعیین می گردد، تصریح کرد: حبس ،جزای نقدی، تعطیل محل کسب، لغو پروانه و محرومیت از حقوق اجتماعی و اقامت در نقطه یا نقاط معین و منع اقامت در نقطه یا نقاط معین و مانند آن بخشی از جرائم می باشد که می تواند در کاهش جرئم و پیش گیری از آن موثر باشد./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.