رشیدی با تأکید بر لزوم اقدام جدي از سوی دولت خواستار شد:

دوستان دولتی حاشیه بافی را کنار بگذارند

در حالی که در گزارش سیلاب مترو بر افزایش آلاینده های تردد خودروهای شخصی به واسطه تعطیلی چند روزه مترو تأکید شده است ؛ مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت:‌ بهتر است دوستان دولتی حاشیه بافی را کنار بگذارند و برای کاهش آلودگی هوای کلان شهرها اقدامی اساسی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، یوسف رشیدی در گفتگویی در این باره با بیان اینکه در گزارش دولت از سیلاب مترو بر افزایش آلاینده های زیست محیطی و تردد بیشتر خودروهای شخصی به واسطه تعطیلی چند روزه مترو  تأکید شده است،‌ گفت: این گزارش نشان می دهد دوستان دولتی هم به این باور رسیده اند که مترو و توسعه حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا نقش بسیار مؤثری دارد اما اینکه چرا در انجام تعهداتشان به منظور توسعه مترو کوتاهی می کنند جای تأمل دارد.

وی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل عمومی تجربه اثبات شده تمام کشورهای دنیا برای مقابله آلودگی هوا است، افزود: آقایان به جای ارایه طرح هایی مانند آب پاش بر سطح معابر شهر تهران و حاشیه بانی در زمینه حل مشکلاتی که به لحاظ تأمین منابع مالی بر سر راه توسعه حمل و نقل عمومی به خصوص مترو قرارداد، همت بگمارند تا یکبار برای همیشه مشکل متروی تهران و آلودگی هوا بر طرف شود.

رشیدی با بیان اینکه اجرای بندهای مصوبه هیئت وزیران برای کاهش آلودگی هوا طی 3 ماه گذشته با اهمال مواجهه شده است گفت: صرف نظر از عدم اجرای موفق برنامه های 13 سال گذشته در زمینه کاهش آلودگی هوای کلان شهرها از سوی دولت هنوز هیچ یک از بندهای مصوبه جدید نیز عملی نشده است پس آقایان افزایش آلاینده های زیست محیطی و تردد بیشتر خودروهای شخصی و به تبع آن افزایش آلودگی هوا را بهانه و بزرگ نکنند.

وی تأکید کرد: بهتر است به جای بند 19 برنامه کاهش آلودگی هوا که به باروسازی از سوی وزارت نیرو در مواقع هشدار تأکید دارد، مصوبه ای برای الزام انجام تعهدات دولت در بخش توسعه مترو و حمل و نقل عمومی تعبیه شود.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه صرف نظر از جناح بندی ها و تقابل های دولت با شهرداری باید سلامت شهروندان در نظر گرفته شود، گفت: در زمینه توسعه مترو باید اعتبار ویژه اختصاص داده شود و همراهی خوبی بین ارگانها و نهادهای مرتبط صورت گیرد.

رشیدی بار دیگر تأکید کرد: سلامت مردم و کاهش آلودگی هوای کلان شهرها به خصوص شهر تهران حاشیه باقی و ارایه طرح های طنز و غیر کارشناسانه را نمی طلبد بلکه نیازمند عزم جدی و اقدامی عملی از سوی دولت است./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار