نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف روز پنجشنبه مدارس دبیرستان علاوه بر اینکه کیفیت آموزش پایین آمد، باعث هدررفتن وقت دانش‌آموزان شد و اعتراض‌ها نیز به هیچ جا نرسید که این مسئله خلاف سند تحول در نظام آموزشی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مسعود افضلی‌فرد در نشست علنی امروز (یکشنبه ۴ تیر) مجلس که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، به ۵ ابهام در سند تحول آموزش و پرورش اشاره و تصریح کرد: در فصل ۴ این سند آمده است برخورداری از قدرت تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی در چارچوب سیاست‌های علمی اما حذف روز پنجشنبه مدارس دبیرستان علاوه بر اینکه کیفیت آموزش پایین آمد، باعث هدررفتن وقت دانش‌آموزان شد و اعتراض‌ها نیز به هیچ جا نرسید که این مسئله خلاف سند تحول در نظام آموزشی است.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بند ۲ فصل ۶ این سند که مربوط به مدیریت اثربخش کارآمد، پاسخگو و مسئولیت‌پذیر است، متاسفانه تخلفاتی دیده می‌شود. به طور مثال در عزل و نصب‌هایی که صورت می‌گیرد معیارهای حقیقی در نظر گرفته نمی‌شود و نمونه بارز آن استخدام مربیان قرآن بود که شاهد اعمال نفوذ بسیاری در آن بودیم.
وی در ادامه به ابهام سوم این سند که در ارتباط با ارتقای منزلت اجتماعی معلمان بود، اشاره کرد و گفت: اگر رتبه‌بندی معلمان مانند اساتید دانشگاه بشود شاهد ارتقای منزلت اجتماعی آنها خواهیم بود.
افضلی‌فرد در ادامه به هوشمندسازی مدارس اشاره کرد و گفت: در این ارتباط خلأ تامین اعتبار دیده می‌شود و همچنین برای اجرای درست آن عدم استفاده از کارشناسان آی‌تی و فناوری اطلاعات به‌خوبی مشاهده می‌شود.
نماینده مردم اردبیل در پایان خواستار بیان ضمانت اجرایی و درست سند تحول بنیادین در مدارس بخش خصوصی شد./ب2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار