عرضه 100 درصدی بلوک شرکت تولید نیروی برق آبادان به نرخ پایه هر سهم 26هزارو 727 ریال ، سه شنبه 6 تیر در بازار پایه فرابورس عرضه مي شود.

امیر هامونی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: سازمان خصوصی سازی ، 220میلیون سهم شرکت تولید نیروی برق آبادان معادل 100درصد سهام که از این تعداد 11میلیون سهم آن ترجیحی است به ارزش 5.8 هزارمیلیارد ریال و به نرخ پایه هر سهم 26هزارو 727 ریال، سه شنبه 6تیر در بازار پایه فرابورس عرضه می کند.

هامونی با توجه به سرمایه 220میلیارد ریالی شرکت اظهار داشت : عرضه­ به صورت یکجا و در بازار سوم و با شرایط نقد و یا نقد و اقساط است وحداقل پیش پرداخت نقدی 20درصد و مابقی با بازپرداخت اقساط 6 ساله تعیین شده است و مهلت پرداخت حصه نقدی و ارائه فرم خارج از پایاپای حداکثر 20 روز کاری سازمان خصوصی سازی از تاریخ انجام معامله در نظر گرفته شده است.

وي تصريح کرد: کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد از ارزش سهام موضوع معامله که معادل 176 میلیارد و398 میلیون و 200هزار ریال است از مشتری دریافت و به عنوان سپرده حضور در رقابت به حساب شرکت سپرده­گذاری واریز و یا به این شرکت تحویل داده و تاییدیه شرکت مربوطه را به مدیریت بازار فرابورس ایران ارائه کنند.

مدير بازار فرابورس ادامه داد :کارگزار می بایست حداکثر در 20روز کاری پس از انجام معامله ،نسبت به حصه نقدی ثمن معامله به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی و تسویه وجوه و عقد قرارداد فروش اقساطی سهام برای حصه غیر نقدی ثمن معامله اقدام کند.

هامونی خاطر اضافه کرد: سهام شرکت به وکالت از سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور واگذار می شود بنابراین امکان تهاتر بدهی های خریدار بابت فروش اقساطی شرکت با مطالبات خریدار از دولت به غیر از موافقت سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با تهاتر بدهی های خریدار با مطالباتش از این سازمان ها وجود ندارد.

وی افزود: قیمت تولید برق نیروگاه در چارچوب قانون هدفمند کردن یارانه ها است و خریدار می بایست آن را در نظر بگیرد.

هامونی يادآور شد: خريدارمتعهد مي شود تعهدات شرکت های برق منطقه ای ذیربط و یا مالکین در ارتباط با بهره برداری از این نیروگاه را مطالعه کرده و اجرای مفاد آن را قبول کنند و همچنین هزینه های نگهداری نیروگاه را از مقطع واگذاری نیروگاه تا زمان تحویل پرداخت کنند.

مدیر بازار فرابورس شرکت توانیر را مالک 100درصدی این شرکت اعلام کرد و در خصوص فعالیت آن توضیح داد: شرکت تولید نیروی برق آبادان در زمینه تولید و فروش انرژی برق در چارچوب ضوابط و مقررات بازار برق ،انجام اقدامات لازم به منظور ارتقاء بهره وری،بهینه سازی و توسعه ظرفیت نیروگاه فعالیت دارد./س

برچسب ها: عرضه ، بلوک ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار