سومین جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی « وتار» 31 خرداد با معرفی برگزیدگان به كار خود پایان داد.


به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری ، سعید اسدی به عنوان نماینده هیات داوران در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره نمایشگر نیروهای نهفته وآشكار متاثر خارج از تهران است.فراتر رفتن این جشنواره از مرتبه استانی وفراگیری جغرافیایی منطقه ای بزرگ از ایران امكان مواجهه ذوق و فرهنگ اقلیم های متفاوتی را فراهم ساخته است.

اسدی افزود: تلاش در تبدیل نمودن سنندج به عنوان قطب نمایشنامه نویسی و نمایشنامه خوانی كشور با توجه به تلاش ارزشمند حوزه هنری استان كردستان بسیار لازم است.

در مراسم اختتامیه برگزیدگان جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی «وتار» به شرح زیر اعلام شد:
در بخش بروشور دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی را به طراح بروشور نمایش « خوشه های پروین » به  ندا اعتمادی كیا  از آبادان اهداء شد.
در بخش نقش خوان زن، هیئت داوران از نقش خوان زن نمایش « خون منتشر» به دنیا گفتاری از سنندج با اهدای لوح سپاس تقدیر و جایزه سوم كه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی است به صورت مشترك به زهرا امیری نقش خوان نمایش «خوشه های پروین» از آبادان و نقش خوان نمایش « ضربانی كه قلبم را به طپش انداخت» به شیدا زابح از آذربایجان شرقی اهدا كرد.
جایزه دوم نیز لوح تقدیر و جایزه نقدی به آنیتا جعفری نقش خوان نمایش «مرثیه ای بر خواب های بهار » از سنندج و جایزه اول شامل دیپلم افتخار، تندیس  و جایزه نقدی به ثریا شیرزادی نقش خوان نمایش « وارث » از كرمانشاه تقدیم كرد.

در بخش نقش خوان مرد هیئت داوران با اهدای لوح سپاس از نقش خوان مرد نمایش «ضربانی كه قلبم را به طپش انداخت» به یاسر عیسایی از شهر مرند و جایزه سوم جشنواره شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرشید گویلی نقش خوان  نمایش «خون منتشر» از سنندج اهدا كرد.
همچنین در این بخش جایزه نفر دوم كه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به محسن سالاری در نمایش «وارث» ازكرمانشاه و جایزه اول نیز دراین بخش شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به  فریدون حامدی نقش خوان نمایش « خون منتشر» از سنندج تقدیم شد.

در بخش نمایشنامه نویسی هیئت داوران با تقدیر از یاسر عیسایی نویسنده نمایش «ضربانی كه قلبم را به طپش انداخت» از آذربایجان شرقی، جایزه سوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به نویسنده نمایش «مرثیه ای برخواب های بهار» به بهار لطافتیان از سنندج اهدا شد.
جایزه دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نویسنده نمایشنامه  «وارث» محمد رضا زندی از كرمانشاه و جایزه اول نیز شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به نویسنده نمایشنامه «خون منتشر» به  صابر دل بینا از سنندج اهدا شد.
در بخش كارگردانی هیئت داوران با اهدای لوح  تقدیر از خسرو سینا  كارگردان «طلسم » از سنندج تقدیر و رتبه سوم جشنواره شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به نمایش«خون منتشر به صابر دل بینا  ازسنندج تعلق گرفت.
جایزه دوم جشنواره در بخش كارگردانی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به رحمان هوشیاری كارگردان نمایش «ته وارث» از كرمانشاه و جایزه اول نیز شامل دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به بهار لطافتیان، كارگردان نمایش «مرثیه ای برخواب های بهار» از سنندج داده شد.
گفتنی است هیات داوران با اهدای لوح سپاس، دو نمایش «خون منتشر» از سنندج و «وارث» از كرمانشاه را به عنوان آثار برگزیده جشنواره معرفی كرد.
لازم به ذكر است داوری این جشنواره را سعید اسدی، شهرام میرزایی حمید رضا نعیمی و  اسماعیل پاشایی بر عهده داشتند./م
               
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار