وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعي برنامه ساخت 5 هزار مسکن را براي معتادان بهبود يافته در دستور کار قرار داده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ مهندس عمادي، معاون رفاه اجتماعي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي امروز در مراسم بزرگداشت روز جهاني مبارزه با مواد مخدر که در آمفي تئاتر وزارت بهداشت برگزار شده بود افزود: يکي از موضوعات مهم در زمينه مبارزه با اعتياد، اهميت حمايت اجتماعي در افراد معتاد به مواد مخدر است که ابعاد حمايت از افراد معتاد شامل ابعاد جسمي، رواني اجتماعي و حقوقي است.

وي گفت: اصول و استراتژي هاي حمايت هاي اجتماعي شامل توجه به حمايت اجتماعي در کنار ساير افراد حمايت از زمان آغاز به درمان و پس از درمان، توجه فرد و خانواده فرد معتاد، بهره گيري از ظرفيت هاي درون و برون خانواده و منابع اجتماعي موجود اعم از دولتي و غير دولتي، ضرورت هماهنگي و همکاري سازمان هاي مرتبط و به موقع بودن ودر دسترس بودن حمايت ها افزايش توانمندي افراد معتاد و خانواده شان است.

وي در ادامه با اشاره به ابعاد حمايت هاي اجتماعي اظهار داشت: ابعاد حمايت هاي اجتماعي، حمايت هاي بيمه اي در زمان درمان، حمايت هاي مالي به افراد وخانواده فرد معتاد، بستر سازي براي آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي، اعطاي تسهيلات مربوط به اشتغال زايي معتادين بهبود يافته فاقد شغل، تامين مسکن براي افراد معتاد و بستر سازي براي پذيرش افراد معتاد در محيط هاي اجتماعي است .

عمادي در خصوص اقدامات وزارت تعاون، کار و اموراجتماعي تصريح کرد: در بحث آموزش در سال 90 به 820/28 معتاد بهبود يافته آموزش فني و حرفه اي داده شده است.

همچنين در زمينه پيش گيري از اعتياد سازمان بهزيستي کشور به 825/110/6  نفر در زمينه اعتياد در مدارس، دانشگاه ها و کارخانه ها آموزش داده است.

وي ادامه داد: در حوزه درمان و کاهش آسيب تعداد مراکز فعال در اين زمينه حدود 1827 مرکز فعال است که 70 درصد درمان افراد معتاد را سازمان بهزيستي کشور برعهده دارد.

عمادي با اشاره به اينکه تعداد افراد تحت پوشش درمان و کاهش آسيب 432900 نفر است افزود: برنامه ريزي براي ساخت 5000 مسکن براي افراد معتاد بهبود يافته ، ارائه تسهيلات اشتغال، پرداخت کمک هزينه براي ايجاد شغل و پيگيري براي بيمه پايه و بستري معتادين از برنامه هاي وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعي براي معتادين بهبود يافته./ح
برچسب ها: اعتیاد ، مسکن ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.