معرفي و شناساندن تمامي تماشاخانه هاي تهران و سراسر كشور و سرگذشت آن ها از گذشته تا به امروز هدف اصلي برنامه تماشاخانه است.

نويد جولايي تهيه كننده برنامه راديويي تماشاخانه كه پنج شنبه ها از راديو نمايش پخش مي شود به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: رويكرد برنامه ها در خصوص بررسي تمامي تماشاخانه هاي تهران از قديم تا به امروز است.
وي افزود: بررسي تماشاخانه هاي تهران بسيار زمان بر است و تا اتمام آن ها زمان زيادي داريم اما قرار است پس از آن به تماشاخانه هاي شهرهاي ايران بپردازيم.
جولايي تصريح كرد: استان بعدي مورد بررسي ما فارس است كه پس از تهران آن را مورد تحليل قرار مي‌دهيم هنرمنداني چون گوهر خيرانديش و زنده ياد جمشيد اسماعيل خاني از شيراز پا به عرصه تئائر و بازيگري گذاشتند و به همين خاطر بررسي تمام شهرستان ها به جهت اهميت آن ها در فهرست برنامه قرار دارد.
جولايي بيان كرد: هدف شناساندن و معرفي تمامي تماشاخانه ها به مردم است اين كه سرگذشت هر كدام چه بوده و چگونه تا به امروز روزگار گذرانده اند و در آنها چه اتفاقاتي افتاده، رويكرد اصلي برنامه تماشاخانه است.
تهيه كننده برنامه تماشاخانه اظهار داشت: به طور مثال مجموعه تئاتر شهر داراي چندين سالن است اما برخي از آن ها انبار و موتورخانه بوده اطلاع رساني همين مسئله كمك زيادي به ميزان آگاهي مردم خواهد داشت.
جولايي اشاره كرد: در نظر داريم بزرگان و پيشكسوتان كه در اين تماشاخانه ها حضور داشته و ايفاي نقش كرده اند در اين برنامه از خاطراتشان سخن خواهند گفت.
جولايي خاطرنشان كرد: تمامي جزئيات مربوط به تماشاخانه ها و مكان هايي كه به هر نحو از قديم در آن ها نمايش اجرا مي شده مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
شايان ذكر است، اين برنامه از هفته آينده به مدت 1 ماه مجموعه تئاتر شهر را بررسي خواهد كرد.
گفتني است، تماشاخانه به تهيه كنندگي نويد جولايي و سردبيري و اجراي پيمان شيخي 5 شنبه ها ساعت 23 و پانزده دقيقه از شبكه راديويي نمايش پخش مي شود./ي2
برچسب ها: تماشاخانه ، برنامه ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.