نماینده مردم ملکان، لیلان و حومه در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه فرصت خدمت هر فرد کوتاه است بر استفاده حداکثری فرصت ها در جهت خدمت به کشور و مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، افخمی  در آئین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید دانشگاه پیام نور واحد ملکان ، به اهميت تعليم و تربيت در اسلام اشاره كرد و افزود: بررسی تاریخ ایران پس از ظهور اسلام نشان می دهد طلایی ترین دوران کشورمان مربوط به زمانهایی بوده که آداب گرامیداشت تعلیم و تعلم در میان اقشار مختلف مردمان این سرزمین رعایت شده است.

وی تکریم علم و عالم را تکریم خداوند دانسته و از دانشگاهیان بعنوان نخبگان جامعه اسلامی خواست در درجه اول با ارتقاء علمی و اخلاقی و در درجه دوم با حفظ ارتباط خود با بطن جامعه ، در انتقال و نهادینه کردن فرهنگ صحیح در میان اقشار مختلف جامعه بکوشند.

نماینده ملکان موقعیت شناسی، دقت و ریزبینی، نوآوری، شجاعت و جسارت و تعهد واقعی را  از شاخص های یک معلم  ذكر كرد و تصريح كرد اساتید  بايد  منش و اخلاق  بزرگان حوزه و دانشگاه را  براي خود الگو قرار دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر انقلاب به نام سال « تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی »، فرهنگیان و دانشگاهیان را از سرمایه های فنا ناپذیر کشور و حمایت از این قشر را موجب تحول در پیشرفت و تعالی کشور برشمرد و از آنها  خواست با بر تن کردن لباس جهادی عزم خود را برای ساختن هر گوشه از این شهرستان و کشور و تحقق منویات مقام معظم رهبری جزم نمایند.

 افخمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدرداني  از عملکرد دکتر عبادیان رئیس دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی در توسعه و پیشرفت دانشگاه پیام نور ملکان، تلاشهای دولتهای نهم و دهم را بلحاظ  توسعه کمی و کیفی دانشگاه پیام نور در سراسر كشور چشمگیر و بی سابقه دانسته و با اشاره به  قرار گرفتن ملکان در موقعیت خاص جغرافیایی،  خواستار توجه ویژه و شتاب بخشیدن به توسعه این واحد دانشگاهی شد.

درپايان این مراسم  ضمن قدرداني از خدمات دکتر هاشم هادی رئیس قبلي ، دکتر قادر حبیبی بعنوان رئیس جدید دانشگاه پیام نور واحد  ملکان معرفی تقدیر شد./س
برچسب ها: پیشرفت ، خدمت ، مردم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.