وزارت اطلاع رساني سوريه در بيانيه اي با محکوم کردن جنايت تروريستها در حق شبکه الاخباريه و ترور کارکنان شبکه ، آن را جنايتي براي خاموش کردن صداي حق و آزادي بيان دانست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه دولتي تلويزيون سوريه ؛ اين جنايت همزمان با تصميم طرفهاي خصم سوريه براي جلوگيري از فعاليت رسانه هاي اين کشور و پيام رساني آنها به مخاطبان در منطقه و جهان صورت گرفته است.
در اين بيانيه همچنين ضمن تسليت شهادت گروهي از فعالان رسانه اي ، اين جنايت را اقدامي در نقض حقوق بشر و توافقنامه هاي شرافت رسانه هاي عنوان کرد.
وزارت اطلاع رساني سوريه در بيانيه اش يادآور شد که  اين جنايت براي اجرائي کردن تصميم اتحاديه عرب براي جلوگيري از پخش ماهواره هاي برنامه هاي رسانه هاي ديداري سوريه و همچنبن يک روز پس از اعمال شانزدهمين دور مجازاتهاي اتحاديه اروپا عليه سوريه صورت مي گيرد و اين امر بيانگر حجم توطئه جهاني عليه اين کشور است تا از مواضع اصولي خود در دفاع از حق و عدالت دست بردارد.
وزارت اطلاع رساني سوريه همچنين از شوراي وزيران اطلاع رساني کشورهاي عضو اتحاديه عرب خواست تا به مسئوليتهاي خود جامه عمل بپوشاند و حقيقت را در ارتباط با اين جنايت که آزادي بيان را هدف قرار داده است ، برملا سازد و در تضمين حمايت جاني و حقوق کارکنان عرصه رسانه هاي مفاد عهد نامه هاي بين المللي در زمينه حمايت از حقوق رسانه ها را عملي سازد.
گروهي از افراد مسلح با حمله به مقر شبکه الاخباريه در منطقه دروشا در 25کيلومتري جنوب غرب دمشق، هفت نفر از کارکنان اين شبکه را به رقتل رساندند و پس از سرقت تجهيزات فني، ساختمانهاي آن شبکه را با خاک يکسان کردند.
گفتني است، اين شبکه همچنان به پخش برنامه هاي خود ادامه داد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار