فعالیت و کارکردهای مختلف جمعیت هلال احمر در زمینه بهداشت و درمان رویکرد راهبردی و استراتژیک دارد و می توان از آن یک مدل استاندارد برای سایر کشورها تهیه کرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ایو دکوق  مدیر کل کمیته بین المللی صلیب سرخ در دیدار با عبدالرضا شاهرضایی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: جمعیت هلال احمر ظرفیت بالایی دارد که می توان از آن در سایر کشورها استفاده کرد.
وی قوی ترین جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر را جمعیت هایی عنوان کرد که در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی پیشتازند.
مدیرکل بین المللی صلیب سرخ اذعان داشت: جمعیت هلال احمر ایران در این زمینه نقش خوب و موثری داشته است و ما افتخار داریم تا با امضای یادداشت تفاهم نامه همکاری های مشترک فعالیت های بهداشتی و درمانی را توسعه دهیم.
در ادامه عبدالرضا شاهرضایی در تبیین فعالیت های حوزه سلامت جمعیت هلال احمر گفت: فعالیت های بهداشتی و درمانی در جمعیت هلال احمر چهل ساله سابقه و تجربه دارد و علاوه بر ماموریت اصلی امداد و نجات در حوادث، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را در حوادث و سوانح برعهده دارد.
معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت های نزدیک کمیته بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر گفت: در حال حاضر 77 مرکز توانبخشی و 20 مرکز درمانی جمعیت هلال احمر با بکارگیری تکنولوژی های مدرن در کشور فعال است.
وی ادامه داد:‌ فعالیت های توانبخشی هلال احمر مختص به ایران نیست و تاکنون تیم هایی از کشورهای تاجیکستان، افغانستان، سوریه و کشورهای آفریقایی در این زمینه آموزش های لازم را فرا گرفته اند./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار