فضاپیمای سرنشین دار شنزو 9 چین پس از ماموریت 13 روزه ساعت 10 صبح امروز به وقت محلی به زمین بازگشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاری شین هوا ؛ کپسول حامل 3 فضانورد چینی شامل دو مرد و یک زن در منطقه ای کوهستانی به زمین برخورد کرد.

ون جیابائو نخست وزیر چین و شماری از مقامات عالی رتبه این کشور هنگام فرود فضانوردان چینی در مرکز کنترل فضایی چین حضور داشتند.

فضانوردان چینی در این 13 روز ماموریت های خود را اجرا کردند و هر روز مستقیم با مقامات چین از جمله هوجین تائو رئیس جمهور از طریق ایستگاه فضایی گفتگو می کردند.

درباره جزئیات ماموریت فضانوردان چینی توضیحی داده نشده است اما هر روز تصاویری از ورزش های رزمی و زندگی عادی آنها در داخل سفینه منتشر می شد.

چین برای نخستین بار در اکتبر سال 2003 میلادی فضاپیمایی با یک سرنشین به فضا فرستاد که 21 ساعت در فضا بود، دومین بار در اکتبر سال 2005 دو سرنشین چینی به فضا رفتند که 115:30 ساعت در فضا بودند . در اگوست سال 2008 نیز سه نفر به فضا اعزام شدند و به مدت سه روز ماموریت خود را به پایان رساندند و به زمین بازگشتند و در چهارمین ماموریت فضایی چینی ها این بار سه نفر را به فضا فرستادند که برای نخستین بار یکی از آنان زن بود و مدت اقامت آنها در فضا سیزده روز طول کشید.
برچسب ها: فضانورد ، چین ، موشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار