رئیس اداره تعاون روستایی چایپاره از آغاز خرید گندم کشاورزان این شهرستان از ابتدای تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، علی رنجبری در جلسه هماهنگی خرید گندم کشاورزان که در سالن جلسات فرمانداری چایپاره تشکیل شد، اظهار داشت: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان چهار مرکز خرید در قره‌ضیاءالدین، روستاهای چورس و حاجیلار آماده شده است و از ابتدای ماه جاری نیز اقدامات لازم برای خرید گندم آغاز خواهد شد.

وی تصریح کرد: محصولات خریداری شده از کشاورزان در پنج باب انبار ویژه نگهداری گندم ذخیره خواهد شد.

رنجبری به احتمال کاهش خرید گندم در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در حدود 6 هزار و 200 هکتار از مزارع شهرستان گندم کشت شده است که از این میزان 4 هزار هکتار دیم و 2 هزار و 200 هکتار کشت آبی است.

وی ادامه داد: متاسفانه در سال جاری به دلیل وقوع خشکسالی و سرمازدگی محصولات دیم بخشی از محصول‌های زمین‌های دیمی از بین رفته است و در زمین‌های کشاورزی نیز به دلیل غلبه کشت محصولات آجیلی و روغنی از جمله آفتابگردان، کدو، سطح زیر کشت گندم آبی کاهش یافته است که به دلایل فوق پیش‌بینی می‌شود میزان خرید گندم در این شهرستان با 40 درصد کاهش به 5 هزار تن برسد که نسبت به سال قبل کاهش خواهد داشت.

رئیس اداره تعاون روستایی چایپاره اظهار داشت: کشاورزان، زحمت‌کشان واقعی جامعه هستند که با حاصل دسترنج خود به تامین معاش همسر و فرزاندان خود مبادرت می‌کنند./س

برچسب ها: گندم ، چایپاره ، محصولات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.