تئاتر در هفته گذشته جدا از برگزاريي نشست هاي متعدد نمايشي به آماده سازي تمهيدات و مقدمات جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران تئاتر در هفته گذشته جدا از تمديد نمايش هاي اجرايي در تالارهاي مختلف نمايشي به آماده سازي تمهيدات جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي گذشت.
اين جشنواره در گام چهاردهم خود ميزان نمايش هاي مختلف از شهرستان ها و چند كشور است كه بار ديگر اهميت تئاتر عروسكي و جان بخشيدن، شخصيت دادن به عروسك ها را زنده مي كند.
هفته گذشته نشست خبري اين جشنواره برگزار شد كه در آن اردشير صالح پور دبير جشنواره به بيان نكاتي در خصوص اهميت اين دوره و تفاوت آن پرداخت.
نشست خبري نمايش اپراي حافظ به نويسندگي و كارگرداني بهروز غريب پور نيز از ديگر برنامه هايي بود كه هفته گذشته برگزار شد.
اپراي حافظ حدود 7 ماه گذشته براي اجراي صحنه اي آماده بود اما عمليات عمراني تالار فردوسي اين اجرا را به تعويق انداخت اما بالاخره اين نمايش در جشنواره چهاردهم اجراي خود را آغاز مي كند و هر روز ميهمان اين جشنواره است.
اپراي حافظ پس از اتمام جشنواره تئاتر عروسكي به اجراي خود در تالار فردوسي ادامه ميدهد.
بهروز غريب پور در اين نشست در خصوص سختي ها و مشتقات آماده سازي اين اجرا سخن راند و به صحنه رفتن ‌آن را آرزويي ديرينه خواند.
نمايش مترسك به كارگرداني حسن معجونبي نيز كه اجراي خود را در تالار حافظ ادامه مي دهد نشست خبي خود را برگزار كرد.
يكي از اتفاقات مهم هفته گذشته عيادت مديران اداره كل هنرهاي نمايشي از محمود استاد محمد هنرمند پيشكسوت تئاتر بود در اين ديدار قادر آشنا، صادق موسوي، محمد مهدي خاتمي حضور داشتند./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار