حضور پررنگ و فعال شهرستاني ها به منظور تمركززدايي اين رويدادها از شهر تهران از ويژگي هاي مثبت جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي است.

قادر آشنا، مدير كل مركز هنرهاي نمايشي در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره چهاردهم تئاتر عروسكي تهران - مبارك گفت: امسال با توجه به كيفيت آثار شركت كننده و اهميتي كه به محتوا داده شده است شاهد جشنواره اي منظم خواهيم بود.
وي افزود: به نظرم جشنواره عروسكي مي‌تواند سنگ بنايي براي بسياري از اتفاقات خوب تئاتري باشد زيرا نگاه به فرهنگ بومي و ايراني - اسلامي در آن مشوقي براي گروه هاي تئاتري است.
آشنا تصريح كرد: اجراي اپراي حافظ در اين جشنواره نمونه و الگوي يك اثر فاخر و ايراني است كه ساير گروه ها مي‌توانند آن را سرمشق قرار دهند.
وي با اشاره به اين كه جشنواره تئاتر عروسكي مي‌تواند به فرهنگ و هويت و شناساندن هر چه بيشتر آ‌ن كمك كند، اظهار كرد: آثاري كه در جشنواره به عنوان نمايش هاي برتر و برگزيده شناخته مي شوند به طور حتم مقدمات اجراي عمومي آن ها فراهم مي شود همچنين مسئله خانه دار شدن خانواده عروسكي موضوعي است كه با حمايت هاي معاون هنري محقق مي‌شود.
آشنا اشاره كرد: از ويژگي هاي بسيار خوب جشنواره امسال حضور پررنگ گروه هاي شهرستاني است برگزاري هم زمان كارگاه هاي آموزشي در شهرستان ها در كنار تهران اتفاق بسيار بزرگي است و اين نشان مي دهد كه ما به سمتي در حال حركت هستيم كه اين رويدادهاي ارزشمند تنها به تهران محدود نشود و شهرستان ها نيز هميشه درگير آن باشند.
گفتني است، چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تا 15 تير ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.