كارشناس بازرگاني گفت: مفهومي در اقتصاد تحت عنوان گران فروشي وجود ندارد چرا كه همه چيز بر مبناي تئوري عرضه و تقاضا و قيمت تمام شده كالا شكل گرفته است.

عدالتيان در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: در فاز اول طرح هدفمندي يارانه ها قرار بود قيمت ها شفاف سازي شود و بازار اجازه تعيين قيمت براي كالاها را داشته باشد كه متاسفانه اين اتفاق نيفتاد و مسائل زيادي را در پي داشت.

وي ادامه داد: طرح آزادسازي قيمت ها در هيچ كشوري باعث هرج و مرج نشده و جهت گيري هاي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها نيز در راستاي آزادسازي قيمت ها بوده است.

وي در پايان گفت: به دنبال انحصار، گران فروشي نيز به وجود مي آيد اما هم اكنون انحصار خيلي از كالاها دست دولت است كه بايد تحت پوشش سازمان حمايت از مصرف كننده و توليد كننده قيمت گذاري شود و شوراي رقابت نقش ضد انحصاري براي كالاها ايفا كند./عب
برچسب ها: گرانی ، قیمت ، کالا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار