روايتي ديگر گونه از امير ارسلان نامدار به كارگرداني حسين چراغي ميهمان اولين روز جشنواره بود.

حسين چراغي كارگردان تئاتر كه با اثر نمايشي امير ارسلان نامدار در چهارمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك شركت كرده است، در خصوص اين نمايش كه ميهمان اولين روز جشنواره بود به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه جشنواره هميشه با شتابزدگي همراه است و ما نسبت به بقيه گروه ها به نوعي مشكلات عديده تري داشتيم.
وي افزود: ما فرصتي حدود 15 روز براي آماده سازي اثرمان داشتيم و شرايط بسيار سخت كار عجولانه بود.
وي با اشاره به اينكه مخاطب استقبال خوبي از اثر داشت، بيان كرد: بسياري از مردم به خصوص بزرگسالان خاطرات زيادي با امير ارسلان نامدار دارند و وقتي تماشاگر پيش زمينه داشته باشد كار سخت تر مي‌شود.
چراغي تصريح كرد: مخاطب اين اثر نوجوان است اما به دليل درون مايه عاشقانه و حماسي كه داشت به سمت بزرگسال مي رفت و من نگران ارتباط برقرار كردن نوجوان بودم، اما خوشبختانه اين اتفاق نيفتاد و آن ها با نمايش همراه شدند و همذات پنداري كردند.
اين كارگردان در خصوص داستان امير ارسلان نامدار ابراز كرد: قصه اميرارسلان داستاني بسيار پيچيده دارد و به مانند هزار و يك شب است اما ما روايت خودمان را از آن داشتيم و با توجه به بخش هاي اصي متن و متكي به قصه اصلي خودمان قصه مان را روايت كرديم.
وي در رابطه با شيوه اجرايي اين اثر بيان كرد: شيوه اجرايي تلفيق از تكنيك هاي مختلف اجرايي چون سايه، كاغذي، ماوراء بنفش و سه بعدي و بازيگر بود كه نمايش را به جلو مي برد.
وي گفت: موسيقي اين نمايش نيز تلفيقي از كلاسيك و ايراني بود كه به نوعي اركسترال محسوب مي‌شد دليل آن موضوع نمايش بود اين موضوع موسيقي پرچم و با عظمت مي‌طلبيد كه به علت ايراني بودن قصه حال و هواي شرقي نيز داشته باشد.
چراغي در رابطه با وضعيت اجراي عمومي اين اثر خاطرنشان كرد: همان طور كه درخواست كرديم سالن اجرايي ما در جشنواره كانون پرورش فكري بود و تلاشمان براي اجراي عمومي نيز حضور در همين سالن است اما اگر اين اتفاق نيفتاد تالار مولوي و تالار هنر گزينه هاي مناسب بعدي ماست.
شايان ذكر است امير ارسلان نامدار به نويسندگي مسعود ملك ياري در اولين روز جشنواره ساعت 16 و 18 در تالار گلستان كانون پرورش فكري به صحنه رفت.

گفتني است، چهاردهمين جشنواره تئاتر عروسكي تهران - مبارك تا 15 تير ادامه دارد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار