موضوع جذب 7/5 میلیون گردشگر خارجی خوشبختانه با یک عزم ملی در کشور همراه است تا جایی که این با تلاش بخش خصوصی و نهادهای دولتی امکانپذیر است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، منوچهر جهانیان در آئین گشایش هشتیمن نمایشگاه بین المللی گردشگری شیراز با اشاره به دستاوردهای مثبت ورود میلیون ها گردشگر خارجی به کشور افزود: این موضوع خوشبختانه با استقبال مدیران و مسئولان ارشد نظام روبه رو شده است.
وی گفت: ایران یک کشور بزرگ و دارای جاذبه های گردشگری بی نظیر است که بسیاری از گردشگران کشورهای مختلف دنیا برای حضور درایران اعلام آمادگی خواهند کرد.
جهانیان اظهار داشت: آنچه که مسلم است این است که قابلیت های گردشگری موجود درایران در کمتر کشوری پیدا می وشد بنابر این باید  از این قابلیت به نحو مطلوب استفاده کرد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به وضعیت گردشگری درسایر کشورهای دنیا تصریح کرد: در سال 1950 میلادی در کل دنیا 25 میلیون نفر گردشگر داشتیم که این رقم تا پایان سال 2011 به رقمی بیش از 982 میلیون نفر رسید که 130میلیارد دلار گردش مالی را به همراه دارد و در سال 2011 پیش بینی شده بود که به 3.3 درصد رشد در دنیا برسد که به رشد 4 درصدی رسید در ماه های ابتدایی سال 2012 میلادی با رشد 6درصدی روبه روشد.
وی از برگزاری 26 نمایشگاه بین المللی خبرداد و گفت: 16 نمایشگاه در اولویت نخست، 10 تا در اولویت دوم و 8 نمایشگاه در اولوریت سوم قرار دارد امیدواریم با برگزاری نمایشگاهها زمینه رشد و ترقی صنعت گردشگری را در کشور فراهم کنیم.
جهانیان با اشاره به تصمیم گیری های برای جذب 7/5 میلیون گردشگ خارجی تا پایان سال جاری به  کشور افزود: استان فارس و شهر زیبا شیراز نیز در این میان باید بتواند زمینه های جذب 560 هزار گردشگر خارجی به کشور را فراهم کند./ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار