"جمشيد مشايخي" استاد پيشكسوت تئاتر، سينما و تلويزيون به عنوان اولين كارمند- هنرمند اداره هنرهاي دراماتيك از اين مركز سخن مي‌گويد.

پيمان شيخي،سردبير و مجري برنامه "تماشاخانه" در خصوص موضوع اين برنامه در تاريخ 15 تير به خبرنگار بخش تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت:اين برنامه در ادامه و راستاي برنامه هفته گذشته قسمت دوم معرفي اداره برنامه‌هاي تئاتر و خانه نمايش است.
وي افزود:اين برنامه همچنين به معرفي اداره هنرهاي دارماتيك كه اولين دانشگاه تئاتر كشور محسوب مي‌شود،مي‌پردازد.
شيخي ادامه داد:‌اين مركز در سال 1336راه‌اندازي و تشكيل شد و خانه نمايش فعلي برخلاف اطلاعات غلط برخي از افراد كه راه‌اندازي آن را به سال 47 مي‌دانند،همزمان با اين مركز كار خود را آغاز كرد و در سال 47 در خيابان پارس مستقر شد.
سردبير "تماشاخانه" ادامه داد:اين برنامه در واقع به جزئيات اداره هنرهاي دراماتيك مي‌پردازد كه كار اصلي آن توليد تئاتر و آموزش تئاتر بوده كه خانه نمايش در كنار اين فعاليت كار خود را آغاز مي‌كند.
شيخي تصريح كرد:يكي از مهمترين ويژگي‌هاي اين برنامه به صورت صرف گردآوري اطلاعات در رابطه با تماشاخانه‌ها نيست؛بلكه در هر برنامه با صداي يكي از پيشكسوتان بخشي از اين اطلاعات را مي‌شنويم.
وي افزود:در اين برنامه جمشيد مشايخي استاد پيشكسوت تئاتر، سينما، لويزيون كه اولين كارمند- هنزمند اين اداره بوده است براي شنوندگان صحبت مي‌كند و ما از صداي وي بهره برديم.
شايان ذكر است؛تهيه‌كننده اين برنامه -نويد جولايي،‌گوينده آنونس- صنم صالحي و محقق،مجري و سردبير  -پيمان شيخي است.
گفتني است؛"تماشاخانه" امشب ساعت 23 و 15 از راديو نمايش پخش مي‌شود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.