مومني شريف در برنامه "هفت":

اعتراض مراجع به اكران برخي فيلم ها مورد حمايت قرار نگرفت

اعتراض مراجع به اكران برخي فيلم ها مورد حمايت و دفاع قرار نگرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران شب گذشته در برنامه سينمايي "هفت" محسن مومني شريف رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي و سهيل جهان بيگلري مديرعامل سازمان توسعه سينمايي سوره به بررسي مسئله اخلاق در سينما پرداختند.

مومني با اشاره به اينكه سينما در حال حاضر نياز به تحول دارد، گفت: بهتر است در مسئله اتهام ما به قانون شكني به دنبال دليل اصلي باشيم سينماي ما بعد از انقلاب به اعتبار و احترامي رسيده بود كه بسياري از فيلم ها و آثار حوزه هنري در مساجد پخش مي شد كه اين عملي شايسته بود.

وي با اشاره به اينكه سينماي ما، سينمايي اخلاق گراست، گفت: متاسفانه ما در حال حاضر در نقطه اي هستيم كه وزير ارشاد اعلام مي‌كند كه سينما ما، قابل دفاع نيست و حتي مسئولان در اختتاميه جشنواره فيلم فجر اعلام مي‌كنند كه براي اكران برخي فيلم ها بايد محدوده سني قائل شد و نتيجه تمامي اين مسائل قهر مخاطب با سينما است.

بيگلري در ادامه تصريح كرد: امسال با توجه به وضعيت فيلم ها و اكران به نظر مي رسد كه تا پايان سال ما تنها 9 ميليون نفر مخاطب داشته باشيم و با كاهش مخاطب روبرو شويم.

مومني در ادامه با اشاره به ويژگي هاي اخلاق در سينما افزود: سينما ما نسبت به ده سال گذشته عقب رفت داشته و روند غلطي را طي كرده است.

وي در اين خصوص تصريح كرد: سال گذشته برخي منتقدان و صاحب نظران در خصوص فيلم هايي كه با تم خيانت هشدار دادند و ما اميدوار بوديم كه اتفاقي بيافتد و به اين فيلم ها اجازه اكران ندهند، كه متاسفانه اين اتفاق نيافتاد.

وي با اشاره به اينكه فيلم هاي غير اخلاقي در سينما قابل دفاع نيستند، گفت: شايد برخي مراجع و علما كه مورد تائيد مقام معظم رهبري هستند از مسائل فني سينما ‌آگاه نباشند اما ديالوگ هاي نامناسب ار تشخيص مي‌دهند و متاسفانه اعتراض علما نسبت به برخي فيلم ها مورد دفاع هيچ كس قرار نگرفت.

مومني در خصوص سرپيچي از قانون گفت: در جايي كه مجريان قانون وظايف خود را انجام ندهند، مردم ايستادگي خواهند كرد در حقيقت زماني كه بين شرع و قانون تضادي پيش مي‌آيد، براساس فرمايش مقام معظم رهبري ما بايد در جست و جو شرع باشيم.

رييس حوزه هنري با اشاره به اينكه اكران به طور اجباري رخ نخواهد داد، گفت: حوزه هنري كه به آن اتهام قانون شكني زدند، تنها اعلام كرده كه فيلم هاي مفسده انگيز را اكران نخواهد كرد.

بيگلري در ادامه افزود: حوزه هنري براساس اهداف و وظايف خود بايد يكسري اقدامات را انجام دهد.

وي در اين خصوص تصريح كرد: اكران نكردن فيلم ها به معني مخالفت با سينما و قانون نيست، بلكه اين اقدام به اهداف حوزه هنري باز مي‌گردد.

بيگلري اظهار داشت: در حال حاضر حوزه توليد ما بيمار است و فيلم سازان اقدام به توليد فيلم هاي فاخر سينمايي نمي‌كنند، كه دليل اين امر فضاي نامناسبي است كه امكان تنفس به كارهاي ارزشي و اخلاق گرا را نمي‌دهد.

مومني در خصوص معضل فيلم نامه افزود: حوزه هنري در بخش نيروي انساني سرمايه گذاري كرده و در بحث محتوا و فيلمنامه بايد به موضوعاتي بپردازيم كه در آن نگاه تمامي مردم و افرادي كه به سينما مي‌آيند در نظر گرفته شوند.

بيگلري در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه هنري گفت: در حال حاضر 10 كار در مرحله فيلم نامه ،‌اصلاح فيلم نامه و پيش توليد قرار دارد كه اميدوارم 5 كار از اين تعداد به پايان توليد برسد.

مومني در پايان افزود: سينماي ما، سينماگران خوبي دارد كه با تاريخ و دين آشنا هستند و براي مسائل اعتقادي اهميت قائل هستند و  اگر شرايط فراهم باشد به طور يقين فيلم هاي خوبي ساخته مي شود./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار