همایشی توسط سه کلیسا در ایالت «مینه سوتا» آمریکا، برای حمایت از احداث مسجد «ابوهورایرا» در «سنت آنتونی» برگزار مي شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از سایت «Onislam»، سه کلیسا در ایالت «مینه سوتا» درصدد برپایی همایشی در روز هشتم جولای به منظور حمایت از مسجد ابوهورایر «سنت آنتونی» هستند.

سه کلیسای «لوتری»، «متودیست» و کلیسای کاتولیک «سنت چارز بورو» واقع در سنت آنتونی قصد دارند با این همایش، حمایت خود را از مسلمانان اعلام کرده و نشان دهند که همه شهروندان مخالف مسلمانان نیستند.

ماه گذشته شورای شهر سنت آنتونی با طرح احداث مسجد مخالفت کرد. مقامات شورای شهر دلیل مخالفت خود را با این طرح، حفظ ماهیت اقتصادی- تجاری منطقه اعلام کردند؛ اما در همین جلسه مسلمانان شاهد بودند که بعضی از شهروندان، اسلام را دینی شیطانی نامیدند!

سناتور «جان مارتی» و دخترش «السا مارتی» در مصاحبه ای در روز پنجم جولای به استار نیوز گفتند:« این مایه تأسف است که در قضیه احداث این مسجد هیچ کدام از مسیحیان از جامعه مسلمانان حمایت نکرده است.»

رهبران مسلمانان مینه سوتا قصد دارند تا علیه حکم صادره از شورای شهر سنت آنتونی به دادگاه اقامه دعوا کنند.

«صادق ورنا» سخنگوی رهبران مسلمانان مینه سوتا گفت:« اخیراً با طرحهای احداث مساجد در سراسر ایالت متحده مخالفتهای شدیدی شده است. حداقل با سی و پنج مسجد از «می.سی.سی.پی» تا «وینکانسین» به بهانه های متعددی از جمله ترافیک، ترس از تروریسم و تجاری بودن مناطق، مخالفت شده است. حتی در سال 2011 شاهد به آتش کشیده شدن مسجد «ویچیتا» بودیم که به مسبب آن پنج هزار دلار پاداش پرداخت کردند!»

کشیش «لی براون»، کشیش کلیسای متودیست و سخنران این همایش گفت:« این رویداد بر ترویج تفاهم بین پیروان این دو مذهب، متمرکز شده است. ما باید به عقاید یکدیگر احترام بگذاریم. مسیحیت و اسلام ریشه ها و ایده های مشترکی دارند. ما همگی خدای واحد را پرستش می کنیم، اگر چه مسیرهایمان برای رسیدن به خدا متفاوت است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار