وکيل متهم(م.ش) گفت: (ط.ن) براي سبک کردن جرم خود، خصومت و دشمني شخصي اظهاراتي را عليه موكلم مطرح مي كند كه وجاهت قانوني ندارد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ادامه چهاردهمين جلسه دادگاه فساد بزرگ مالي محمد جهانبخش ميرزاخاني وکيل متهم (م.ش) در دفاع از موکل خود گفت: اظهارات  يک متهم عليه متهم ديگر بدون ادله و مدارک اثباتي قابل استناد نيست.

وي اظهارات (ط.ن) عليه موکل خود را فاقد وجاهت قانوني دانست و گفت: اظهارات (ط.ن) در مقاطع مختلف متناقض است، (ط.ن) مي گويد که از اواخر 88 ماهيانه 100 ميليون تومان به موکل بنده از محل پورسانت خريد و فروش فولاد مي داده است که اين موضوع صحت ندارد.

اين وکيل مدافع ادامه داد: (ط.ن) براي سبک کردن جرم خود، خصومت و دشمني شخصي اين اظهارات را بيان مي دارد زماني که موکل من در مرداد سال 90 متوجه تخلفات صورت گرفته شد شکايتي را به دادسرا ارائه داد که پس از مدتي (ط.ن) وکيل شرکت را مجبور کرد عمليات اجراي اين شکايت را متوقف کنند.

ميرزاخاني با تأکيد بر بي اعتباري اظهارات موکل خود گفت: با استناد به قانون شرايط اقرار، عقل، قصد و اختيار است و اجبار شخص به شهادت و اقرار مجاز نيست.

وي با بيان اينکه از کيفرخواست براي دفاع از موکلم کمک مي گيرم گفت: در  کيفرخواست آمده که علي رغم انکار شديد موکل بنده وي پس از مدتي اقرار مي کند که يک ميليارد و 200 ميليون تومان را از (ط.ن) گرفته است.

اين وکيل مدافع با بيان اينکه اين اظهارات موکل بنده در صورتي که ادله غيرقابل انکار به دست دادگاه رسيده باشد منطقي به نظر مي رسد اظهار داشت: در پرونده چيزي جز اقارير (ط.ن)نسبت به موکل بنده نيست و هيچ ادله اثباتي در اين خصوص وجود ندارد.

ميرزاخاني با بيان اينکه انکار بعد از اقرار قابل پذيرش است تصريح کرد: موکل بنده از ارتباط مه آفريد با (ط.ن) اطلاع نداشته و موکلم مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد ايران بود و شرکت خدمات عمومي نيز يکي از زيرمجموعه هاي آن محسوب مي شد. صندوق بازنشستگي 50 زيرمجموعه دارد و مديرعامل آن حقيقتا نمي تواند نظارت ماهيتي بر اين شرکت ها را داشته باشد.

اين وکيل مدافع در پايان از دادگاه صدور حکم شايسته را در مورد موکل خود خواستار شد.

در ادامه جلسه دادگاه قاضي سراج (ط.ن) به جايگاه فراخواند و از او درباره نحوه پرداخت 1 ميليارد و 200 ميليون تومان به (م. ش) پرسيد.

متهم (ط.ن) پاسخ داد:شرکت خدمات فولاد ايران سرمايه اي نداشته و از طريق صندوق کارها انجام مي شد و من ماهيانه دو يا سه بار به دفتر (م.ش) مي رفتم و از محل 7 ميليارد و 200 ميليون توماني که مه آفريد به من داده بود 3 ميليارد و 200 ميليون تومان به (م.ش) پراخت کردم و اين مبالغ را در اتاق کارش به او مي دادم چون پولها را از مه آفريد نقدي دريافت کرده بودم به همين دليل نقدي توزيع مي کردم.

وي درپاسخ به سوال قاضي مبني بر اينکه آيا در هنگام پرداخت پول به (م.ش) کسي شما را نديده است گفت: نه کسي نبود من و او به تنهايي در اتاق کارش با هم ملاقات مي کرديم و از اين طريق پول ها را پرداخت مي کردم.

قاضي سراج دراين ميان از (ط.ن) درباره آگاهي (م.ش) از ارتباط (ط.ن) با گروه آريا پرسيد که (ط. ن) پاسخ داد: (م. ش) از ارتباط من با گروه آريا خبر داشت چون اين پول ها از محل خريد و فروش فولاد گروه آريا به او داده مي شود./پ3
برچسب ها: دادگاه ، متهم ، فسادمالی ، وکیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار