"خرده فرهنگ‌ها و سند چشم‌انداز؛ بررسی موردی نقش گروههای فرهنگی و فرهنگ های بومی در ساخت هویت ملی متناسب با چشم انداز" عنوان گزارشی راهبردی است که در کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان دبیرخانه مجمع تهیه و تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخيص مصلحت، از منظر شارحان سند چشم‌انداز هويت ملي مورد نظر اين سند دست كم از دو حيث به غايت مهم و حياتي است نخست اينكه تحقق هويت ملي متناسب با چشم‌انداز در واقع يكي از اهداف بنيادين سند به حساب مي‌آيد در ثاني تحقق هويت ملي مي‌تواند زمينه تحقق ساير اهداف چشم‌انداز را نيز فراهم سازد. اين پژوهش نسبت به تبيين سهم نقش و جايگاه خرده‌فرهنگ‌ها در تحقق اهداف سند چشم‌انداز پرداخته است. 


بر اساس گزارش منتشر شده ، تاثیر خرده فرهنگ ها و بطور خاص گروههای فرهنگی و فرهنگ های بومی در ساخت هویت متناسب با اهداف سند چشم انداز قابل بررسی است و مشخصا تاثیرخرده فرهنگ ها ، گروههای فرهنگی و فرهنگ های بومی بر هویت ملی متناسب با اهداف سند چشم انداز موردنظر است مقصود از واژه « ساخت هویت » در واقع تبیین و تکوین طبیعی و تدریجی هویت ملی ایران تا سال 1404 هجری شمسی است .

 این گزارش در پی آن است ، که آیا وجود خرده فرهنگ ها ، گروههای فرهنگی و فرهنگ های بومی جامعه ایران در شکل گیری و ساخت هویت ملی متناسب با چشم انداز تاثیر گذار است ؟ اگر چنین است پس این هویت ملی متناسب با چشم انداز بیست ساله ایران دارای چه ویژگیها ، مولفه ها وعناصری است و تاثیر خرده فرهنگ ها ، گروههای فرهنگی و فرهنگ های بومی بر ساخت این هویت چگونه صورت می پذیرد و چگونه می توان از این تاثیر گذاری در راستای ساخت هویت ملی متناسب با چشم انداز استفاده کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار