نخستين دوره تربيت و آموزش راوي ارزش‌هاي دفاع‌مقدس صبح امروز در دانشكده تربيت پاسداري دانشگاه امام حسين(ع) برگزار شد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، در اين مراسم سردار پيري، رئيس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: اولين راوي در طول تاريخ پس از «جنگ احد» و شهادت حضرت حمزه سيدالشهدا (ع)، حضرت محمد(ص) است. بعد از آن هم حضرت زينب (س) حادثه كربلا را روايت كرد.

وي يادآور شد: دفاع مقدس نيز يكي از اينگونه حوادث تاريخي و ارزشي به حساب مي‌آيد و بزرگترين مسئوليت راويان انتقال وقايع به نسل آينده و رفع شبهات اين بخش ازتاريخ كشورمان است.

سردار پيري درباره برنامه‌هاي پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس نيز توضيح داد: اين پژوهشگاه قصد دارد تا سال‌هاي سال بحث روايت هشت سال جنگ تحميلي را با رويكرد علمي، منطقي و نهادينه شده به نسل‌هاي آينده منتقل كند و براي محقق شدن اين مهم طي هماهنگي‌هايي با وزارت علوم و دانشگاه جامع علمي كاربردي به دنبال آن هستيم تا دوره كارشناسي تربيت راوي هشت سال دفاع مقدس را پايه‌ريزي كنيم.

وي در عين حال گفت كه تاكنون حدود 4 ميليون نفر را با عنوان راوي هشت سال دفاع مقدس آموزش داده‌ايم.

سردار پيري در بخشي ديگر از سخنانش تاكيد كرد: براي جلوگيري از صنفي‌نگري و سازمان‌نگري، دوره آموزش راويان را به صورت مشترك با حضور راوياني از ارتش، سپاه، بسيج و بازنشستگان اين ارگان‌ها كه در جنگ تحميلي حضور داشتند، برگزار مي‌كنيم. همچنين يكي ديگر از هدف‌هاي ما براي مشترك برگزار شدن اين دوره، برقراري انسجام، هماهنگي و وحدت كلمه بين نيروهاي مسلح است.

وي خاطرنشان كرد: در دوره بعدي نيز در نظر داريم كه از راويان ناجا و جهاد سازندگي نيز بهره‌مند شويم. عمده استادان اين راويان از فرماندهاني هستند كه در دوران هشت سال جنگ تحميلي مسئوليتي را بر عهده داشته‌اند.

سردار پيري از راوياني كه در اين مراسم حضور داشتند پرسيد كه هشت سال دفاع مقدس را چگونه به حادثه كربلا پيوند مي‌زنيم؟ آيا احساسي، منطقي و علمي؟ چرا دفاع مقدس را «دفاع مقدس» نام نهاده‌اند؟ آيا در دوران دفاع مقدس كار علمي صورت گرفته است يا خير؟ مديريت، رهبري و اداره جنگ در شرايط تحريم را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟ پيشرفت‌هاي علمي امروز آيا مديون از خودگذشتي رزمندگان ديروز است؟ چگونه مي‌توان علوم و تجربيات هشت سال دفاع مقدس را در دانشگاه‌ها به صورت علمي مستند و نهادينه شده به دانشجويان ارائه بدهيم؟

وي در پايان سخنانش تاكيد كرد: از ورود اساتيدي كه داراي خطي غير از ولايت هستند به شدت جلوگيري خواهيم كرد. كسي كه در خط امام خامنه‌اي است و ولايت فقيه را قبول دارد در خدمتش خواهيم بود.

در بخشي ديگر اين مراسم، سردار حق‌طلب رئيس سازمان حفظ و نشر آثار دفاع مقدس سپاه با ارائه چند آمار يادآور شد: تاكنون 270 استاد راوي از سراسر كشور آموزش روايتگري ديده‌اند. همچنين 10000 راوي در دو سال گذشته تربيت شده‌اند كه پرونده دارند.5000 نفر از راويان نيز در سال گذشته كارت روايتگري دريافت كرده‌اند.

سردار حق‌طلب اظهار كرد: راويان تكليف ندارند كه اشك مردم را دربياورند و احساسات آن‌ها را تحريك كنند بلكه بيان واقعيات هشت سال دفاع مقدس هدف اصلي روايتگران است. همچنين راويان نيز در پيشگاه حق و خون شهدا نيز سوگند ياد كرده‌اند كه مطالب خلاف واقع را بازگو نكنند تا ناهنجاري‌ها و مطالب غيرواقعي درباره جنگ كاهش يابد.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۰۵ دی ۱۳۹۴
با سلام خوب است اما کافی نیست .......باسلا
آخرین اخبار