سياستمدار يمني گفت: عربستان براي سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود در زمينه به شكست كشاندن انقلاب يمن و تداوم سيطره بر اين كشور، رييس سابق مردم جنوب يمن را به همكاري با ايران متهم كرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم، علي البخيتي سخنگوي رسمي نيروهاي انقلابي يمن از تلاش رژيم آل سعود براي تهي كردن انقلاب يمن از درون خبر داد و متهم كردن علي سالم البيض رئيس سابق مردم جنوب اين كشور به ارتباط با ايران به سبب مخالفت با طرح شوراي همكاري خليج فارس را در همين راستا دانست.

وي خاطرنشان كرد: ادعاي همكاري علي سالم البيض رييس سابق جنوبي هاي يمن با ايران و پشتيباني شدن از سوي تهران، ادعايي كاملا مردود و غيرقابل قبول است.

البخيتي گفت: البيض از شخصيت هايي است كه براي وحدت ملت يمن ايثارگر كرده است و در اين راه حتي از پست و مقام خود دست كشيد.

وي افزود: مطرح كردن چنين ادعاهايي در واقع تنها جريان سازي هايي دروغين در جهت پيشبرد توطئه هاي رژيم آل سعود است.

البخيتي ادامه داد: ايران كشوري است كه بر خلاف عربستان و نه به خاطر منافع شخصي، از جنبش هايي مثل حماس و جهاد اسلامي فلسطين حمايت مي كند در حالي كه اين جنبش ها از نظر مذهبي و طائفي، سني مذهب هستند.

وي تاكيد كرد: متهم كردن البيض به دريافت كمك و حمايت از سوي ايران به علت مخالفت او با طرح شوراي همكاري خليج فارس صورت گرفته است. اين در حالي است كه پيش از او گروه حوثي ها و بسياري از گروه هاي يمني با اين طرح مخالفت كرده اند.

سخنگوي رسمي نيروهاي انقلابي يمن اظهار داشت: سركوب مردم جنوب يمن، سياستي است كه از سال 1994 تاكنون همچنان ادامه دارد.

وي افزود: در واقع رژيم حاكم يمن سعي دارد اراضي، منابع و امكانات جنوبي ها را چپاول كند تا بتواند به صورت تدريجي كاملا حق و حقوق آنها را از بين ببرد.

البخيتي آل سعود را رژيمي عليه انقلاب ملت ها به ويژه در يمن خواند و گفت: عربستان ، يمن را عضوي از پيكر خود مي داند به همين سبب به دنبال به شكست كشاندن انقلاب يمن و تهي كردن آن از درون از طريق ارايه طرح هايي مشابه طرح شوراي همكاري خليج فارس است.

وي گفت: آل سعود در كنار اين طرح از رشوه دهي به برخي از شخصيت هاي برجسته يمني نيز استفاده مي كند تا از منتقل شدن اين انقلاب به عربستان جلوگيري كند.

وي با تاكيد بر اين كه عربستان از اين كه يمني ها زمام سرنوشت خود را به دست بگيرند، بيمناك است، خاطرنشان كرد: اين مساله سبب خواهد شد يمني ها ترسيم مرزها ، توقف دخالت سعودي ها در يمن و استقلال تصميم گيري كشورشان از عربستان را خواستار شوند.

البخيتي گفت: عربستان چندين دهه است كه بر هرگونه تصميم گيري در يمن دخالت كامل دارد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار