مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: تولید قارچ در این استان تا یک‌سال آینده به بیش از 2 هزار و 500 تن افزایش می‌یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران فارس

اسد شریفی افزود : هم‌اکنون چهار کارگاه پرورش قارچ در استان فارس با ظرفیت یک‌هزار و 200 تن مشغول فعالیت هستند و اقدامات مؤثری برای توسعه این ظرفیت صورت گرفته است.

وی بیان کرد: مجوز لازم برای آغاز فعالیت پنج کارگاه دیگر در این استان نیز صادر شده است و پیش‌بینی می‌شود در دهه مبارک فجر امسال ظرفیت تولید قارچ این استان به 450 تن افزایش یابد.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه بیان کرد: افزون بر این با اتمام عملیات ساختمانی برخی کارگاه‌های تولید قارچ که به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، 850 تن دیگر به ظرفیت تولید قارچ در این استان اضافه می‌شود و مجموع تولید این محصول در فارس تا سال آینده به حدود 2 هزار و 500 تن می‌رسد.

وی ادامه داد: ظرفیت تولید قارچ در فارس نسبت به سال قبل از آن در حال افزایش است و در حال حاضر از یک‌هزار و 200 تن قارچ تولیدی این استان، 50 درصد (600 تن) در داخل فارس مصرف شده و مابقی نیز به استان‌های هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و کهگیلویه و بویراحمد صادر می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی فارس به میزان اشتغال‌زایی در عرصه تولید و بسته‌بندی قارچ نیز اشاره کرد و گفت: این عرصه برای 160 نفر به طور مستقیم و 240 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی کرده است.

شریفی ابراز امیدواری کرد که با ورود فناوری روز دنیا در زمینه تولید و بسته‌بندی قارچ، تحول چشم‌گیری در تولید و عرضه مطلوب این محصول در استان فارس صورت گیرد.

مدیر امور باغبانی فارس در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت تولید کمپوست در این استان اشاره کرد و بیان داشت: استان فارس در حال حاضر دارای سه واحد تولید کمپوست با ظرفیت سالانه 4 هزار و 800 تن است و علاوه بر تامین کمپوست مورد نیاز این استان مازاد آن نیز به استان‌های دیگر صادر می‌شود/ع.


برچسب ها: تولید ، قارچ ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.