به گزارش
خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، نعمت الله پوستين دوست امروز در مراسم افتتاح مركز تماس جامع با مشتريان تصريح كرد: اين
مركز بايد به نام مركز ضيافت مشتريان تغيير نام دهد چرا كه در اين مركز به نحو احسن از مشتري پذيرايي مي شود.
وي ادامه داد: نگاه مشتريان به خودرو به عنوان يك كالاي صنعتي نبوده بلكه اين محصول همدم افراد است و بايد سلايق مختلف مصرف كننده ها در ارائه خدمات در نظر گرفته شود.
پوستين دوست با اشاره به راه اندازي مركز تماس با مشتريان گفت: در اين مركز 5 خدمت از نوع خدمات اجتماعي، خدمات فني، اقتصادي، خدمات آتي و خدمات مكمل به مصرف كنندگان ارائه خواهد شد.
وي افزود: در خدمات اجتماعي فاصله فيزيكي مشتري با مجموعه كم شده كه اين خدمات بر مبناي اعتماد به مشتري و افزايش آگاهي او انجام مي گيرد.
مدير عامل گروه خودروسازي سايپا تصريح كرد: همچنين در خدمات مكمل پيش بيني شده كه ارتباط گروه خودروسازي سايپا با ساير مراكز خدماتي از جمله هتل، راهداري و.. توسعه يابد و در اين صورت مصرف كننده مي تواند از اين خدمات جانبي نيز بهره بگيرد.
وي با بيان اينكه سرعت انجام پروژه CRM و ارتباط با مشتري كند است اظهار داشت: براي تسريع اين فرآيند بايد به شبكه و نمايندگي هاي زير مجموعه آن اختيارات بيشتري بدهيم.
پوستين دوست ادامه داد: همچنين يك سري شركت پشتيبان بايد به منظور تعامل و هماهنگي بين نمايندگي ها و شبكه تشكيل شود.
وي خاطر نشان كرد: الگوبرداري از پروژه CRM در كشورهاي پيشرو اشكالي ندارد تنها بايد فرآيندهاي آن بومي سازي شده و متناسب با فرهنگ در مناطق مختلف كشور به اجرا در آيد./س