ظاهرا آينده كچل‌ها و مودارشدن مجدد پوست سرشان با نتيجه تحقيقات دانشمندان عرصه تريكولوژي گره خورده است: پژوهشگران مو در حال تحقيق صحت اين نظريه‌اند كه طاسي سر مردان، منتج از به خواب رفتن فوليكول‌هاي مو در پوست سر آنهاست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، کارشناسان و پژوهندگان اين تحقيق معتقدند به خواب رفتن فوليكول‌ها باعث نازك شدن و عدم زايش يا رشد مو مي‌شوند، اما در صورتي كه فوليكول‌ها مجددا بيدار و به فعاليت واداشته شوند، كچلي سر مردان برطرف خواهد شد و گرچه اين راه دائمي نيست و جلوي طاسي در سنين بالاتر را نمي‌گيرد اما دست‌كم اشخاصي را كه در سال‌هاي ابتدايي ابتلا به طاسي قرار دارند به احتمال بسيار زياد از كچلي در امان نگه خواهد داشت.

اين تحقيق از سوي شركتي در پاريس انجام گرفته و دكتر برونو برنارد، رييس بخش «زيست‌شناسي مو» شركت موصوف، ابراز اميدواري كرده است كه بيدارسازي فوليكول‌هاي مو به صورت درمان با شامپو يا كرم به مردان طاس عرضه شود.

وي گفته تركيب فرمول جديدي شناسايي شده كه با آن مي‌توان دوره نهفتگي فوليكول‌ها را كوتاه كرد و موهاي روي پوست سر مردان را به حالت رشد عادي برگرداند.

طبق نظريه جاري در حوزه سلامت مو، ريشه موي افراد پس از طي دوره‌اي چهار ساله، حالت استراحت يا دوره موسوم به خواب را طي مي‌كند تا سلول‌هاي بنيادين پوست در اين دوره بتوانند فرآيند لازم براي رشد موهاي جديد را فراهم آورند؛ در صورت فعال نشدن فوليكول‌ها پس از اين دوره، كچلي بروز كرده و دائمي مي‌شود.

برچسب ها: کچل ، طاس ، پژوهش ، جدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.