زنان خیابانی، به عنوان یک آسیب اجتماعی،‌ اگر چه بصورت یک پدیده فراگیر در جامعه هویدا نیست، اما با توجه به اینکه جامعه ما یک جامعه ارزشی و دینی است به واکاری این موضوع پرداختیم.

 قرائی مقدم، جامعه شناس و آسیب شناس اجتماعی، فقر، انگیزه های مالی و لغزش های دینی و فرهنگی را از عوامل مؤثر در شیوع و بروز این عارضه اجتماعی عنوان کرد.

وی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: علل خانوادگی همچون تربیت ناصحیح و نادرست، مورد تعرض واقع شدن از سوی دیگران، مسائل ژنتیکی بصورتی که برخی از جامعه شناسان معتقدند، عده ای از لحاظ ژنتیکی، استعداد بیشتری را برای گرایش به فحشا و بی بند و باری دارا هستند.

وی در ادامه افزود: سستی و خلل در باورهای دینی، اعتقادی و ارزشی، یک عامل بسیار مهم و تعیین کننده در انحراف افراد به سمت فحشا است.

قرائی مقدم در ذکر تبعات مخرب و نامبارک این ناهنجاری اجتماعی و اخلاقی اظهار داشت: صدمات روحی و روانی، بالا رفتن سن ازدواج به دلیل ترس از خیانت در زندگی مشترک بین زوجین، بالارفتن میزان بی بند و باری جنسی و به تبع آن شیوع بیماریهای جنسی همچون ایدز و تفلیس و ... می تواند از پیامدهای ویرانگر این رخداد اجتماعی باشد.

قرائی مقدم بمنظور پیشگیری و کاهش این ناهنجاری اجتماعی اظهار داشت: اقدامات فرهنگی و آموزشی، تقویت باورهای دینی و مذهبی و معارف اسلامی در جامعه، فعالیت و اقدامات مستمر مددکاران اجتماعی که نقش عمده ای در مقابله با آسیب های اجتماعی ایفا می کند و در کنار آن، اقدامات موازی همچون بهبود وضعیت اقتصادی و تسهیل شرایط ازدواج می تواند نقش برجسته و قابل توجهی را در کنترل و کاهش هر چه بیشتر این واقعیت و پدیده نامبارک اجتماعی ایفاد نماید./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۱
خوب بود تشكر
Iran (Islamic Republic of)
humayoon
۲۱:۴۳ ۰۳ مرداد ۱۳۹۱
گزارش خوبی یود , ممنون از زحمات این خبرگزاری در عرصه اصلاع رسانی , خسته نباشید
آخرین اخبار