مشهد/ عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره):

معارف دینی متعلق به تمام جهان اسلام است

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: استفاده از این مطالب از یک سو استنباط دینی می‌‌‌‌خواهد که در حوزه دینی یه عنوان اجتهاد مطرح می‌شود


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حجت‌الاسلام مجتبی مصباح در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: معارف دینی برای یک سطح، قشر و گرایش فکری خاص نیست بلکه متعلق به تمام جهان اسلام است.

وی ادامه داد: سطح بینش وتحصیل جوانان در سال‌های اخیر پیشرفت کرده سئوالات و ابهامات بیشتری مطرح است که دانشجویان انتظار بیشتری از اساتیدخود برای پاسخ‌گویی و رفع شبهات دینی دارند.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)با اشاره به نیازهای گسترده مخاطبان و زمان محدود این طرح گفت: تصمیم گرفته ایم بنیادی ترین مباحثی که می‌تواند ریشه خیلی از سئوال‌ها و ابهامات را به دانشجویان پاسخ دهد را در این جلسات محدود به گفتگو بگذاریم و مستقیما به مباحثی که مورد چالش فکری آنان واقع شده بپردازیم.

مصباح اظهار کرد: موضوعات فلسفی و فکری که نیاز به گفتگو وبحث دارد در هر یک از کارگاه‌ها با حضور تقریبا 30نفر از شرکت‌کننده‌ها بصورت پرسش ،پاسخ و توضیحات جامع از سوی مدرس به مخاطبان ارائه‌ می‌شود.

وی درباره استفاده از متن‌های دینی به عنوان مرجع در علم پزشکی تصریح کرد: استفاده از این مطالب از یک سو استنباط دینی می‌‌‌‌خواهد که در حوزه دینی یه عنوان اجتهاد مطرح می‌شود همچنین نیاز به تخصص ویژه دارد که مربوط به مسائل و پرسش‌های امروزه علم پزشکی می‌شود./س 

برچسب ها: معارف ، دین ، اجتهاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.