پس از مدتي تمرين و آماده سازي نمايش و تائيد شوراي تئاتر محيطي براي اجراي "حميد اسكندري" در كافه ترياي تئاتر شهر در مرداد ماه كمتر از 10 روز پيش متن را رد كردند.

بهروز خرم كارگردان تئاتر كه قرار است به زودي نمايش "حميد اسكندري" را پس از اتمام نمايش عشق من حامد بهداد در كافه ترياي سالن اصلي تئاتر شهر به صحنه ببرد در خصوص وضعيت اجرايي اين اثر به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: متاسفانه هنوز مجوز اجراي قطعي براي نمايش ها صادر نشده است و قرار است انتهاي اين هفته مشخص شود.

وي افزود: اين نمايش سه ماه قبل از سال جديد براي اجرا در قالب نمايش هاي محيطي از سوي اين شورا تائيد شد و ما طبق اين تائيديه تصميم گرفتيم براي اجرا آماده شويم.

خرم تصريح كرد: البته مسائلي مثل شوراي نظارت بازبيني و حمايت هميشه به سر راه آثار نمايشي هست و ما هم از اين بابت مشتثني نبوديم اما با تمام اين فراز و نشيب ها مرحله پيش توليد را آغاز كرديم.

وي با اشاره به اين كه در ابتدا قرار بود جمشيد مشايخي، پيشكسوت تئاتر در اين اثر حضور داشته باشد، اظهار كرد: به طور حتم حضور اين هنرمند نيازمند يك حمايت ويژه است اما متاسفانه نتيجه اي در اين خصوص دريافت نكرديم.

خرم با بيان اينكه آرا و نظرات و چند دستگي در تئاتر شهر وجود دارد، گفت: ما براي اجرا در خرداد ماه آمادگي نداشتيم و به همين خاطر با موافقت تئاتر شهر و شوراي محيطي اجرا به مرداد ماه افتاد.

وي تصريح كرد: متاسفانه حدود 10 روز پيش پس از جلسه اي كه در شوراي هنري برگزار شد متوجه شديم كه متن ما رد شده است و پس از 1 هفته پيگيري و نگرفتن جوابي مشخص مبني بر دليل رد اين متن علت را قهرمان سازي و اسطوره سازي در نمايش شنيديم.

خرم افزود: اين متن به هيچ عنوان از اين ويژگي برخوردار نيست و اين مسئله يكي از ويژگي هاي متن است.

خرم ادامه داد: ما اگر مي‌خواستمي قهرمان سازي كنيم اسامي ديگري براي نمايش و يا افراد ديگري را انتخاب مي‌كرديم حميد اسكندري كسي است كه بسياري او را نمي شناسند و دليلي بر قهرمان سازي نيست.

وي اظهار داشت: در اين بين رئيس شوراي نظارت متن جديدي از ما خواست اما پس از مدت زيادي تمرين و اجراي براي چند روز‌ ‌آينده چطور مي توانستيم متني ديگر ارائه دهيم.

خرم بيان كرد: به نظرم به دليل اين كه بخش مهمي از آثار محيطي با تماشاگر ارتباط دارد و برپايه فضاي بداهه است بايد پيش از قضاوت نهايي بازبيني شود و چنين اتفاقاتي رخ ندهد.

خرم با بيان اينكه تا آخر اين هفته منتظر اخذ  مجوز براي اجراست، خاطرنشان كرد: حميد اسكندري خاصل دردهاي يك نسل است اميدوارم مجوز آن به زودي صادر شود تا قضاوت نهايي را مردم و مخاطبان ارائه دهند./ي2
برچسب ها: متن ، بهروز خرم ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار