مديرعامل شركت سيم و كابل ابهر گفت: عليرغم تمام مشكلات موجود توانسته ايم در انواع كابل هاي مورد استفاده در كشور به خصوص فشار قوي به خودكفايي كامل برسيم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، علي كلاهي در بازديد از كارخانه سيم  و كابل ابهر در جمع خبرنگاران گفت: 95 درصد مواد اوليه ما داخلي است و آن 5 درصد وارداتي هم جزو مواد باارزش كليدي محسوب مي شود.
وي افزود: هم اكنون در بخش مواد اوليه داخلي هم به دليل اينكه فلزات در انحصار دولت است با مشكل مواجه شده ايم.
كلاهي ادامه داد: دولت قيمت فلزات را به شدت افزايش داده و حتي برخي فلزات را با نرخ دلار آزاد يا حتي بيشتر محاسبه مي كند.
مديرعامل سيم و كابل ابهر اظهار داشت: اخيرا به معاون برق و انرژي وزارت نيرو نامه اي مبني بر اضافه پرداخت 450 ميليارد توماني وزارت نيرو بابت قيمت فلزات داده شده كه نيازمند پيگيري است.
وي با بيان اينكه با اضافه پرداخت توليدكننده ها در مقطعي ضرر مي كنند عنوان داشت: توليدكنندگان در نهايت اين  اضافه پرداخت را از مشتريان خود اخذ مي كنند.
كلاهي تصريح كرد: اكنون دولت آلمينيوم را با دلاري معادل 2600 تومان با ما حساب مي كنند اما به دليل شرايط سخت واردات و حق گمرك 10 درصدي نمي توانيم با دلار آزاد وارد كنيم.
وي با انتقاد از بخشنامه هاي نپخته بانك مركزي گفت: اين بخشنامه ها فضا را براي توليدكننده ما تنگ كرده است.
كلاهي ادامه داد: قيمت مس در يك سال اخير 2 برابر شده و براساس بخشنامه بانك مركزي توليدكنندگان براي LC ريالي حتما 30 درصد پيش پرداخت واريز كنند.
وي خاطرنشان كرد: اين سياست ها نياز نقدينگي را براي توليدكننده ها به 6 برابر افزايش داده است.
مديرعامل سيم و كابل ابهر در بخش ديگري از سخنان خود گفت: عليرغم مشكلات موجود در بخش توليد كابل هاي 230 كيلوولت به بالا به خودكفايي رسيده و انحصار بازار را در اختيار داريم.
وي در پايان افزود: عمده كابل هاي مورد استفاده در داخل كشور توليد مي شود و سهم واردات بسيار ناچيز است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار