طلاق،زمانی تلخ تر است که یک یا چند فرزند قربانی این مسئله هولناک باشند، والدین باید از سرنوشت فرزندانشان پس از جدایی، آگاه شوند تا شاید اندکی به خود آیند...

امان قرائی مقدم در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: طلاق زمانی تلخ است که یک چند فرزند نیز قربانی این مسئله هولناک باشند و والدین قبل از طلاق باید از سرنوشت شوم فرزندانشان پس از جدایی، آگاه شوند تا شاید به خود آیند و دریابند، آزادی از قید پیمان زناشوئی چه غرامت سنگینی خواهد داشت.

وی در ادامه به عوامل مؤثر در جدایی همسران پرداخت و تصريح کرد:یکی از نتایج مثبت پیوند زن و مرد، رشد همه جانبه فکری و شخصیتی آنها در زندگی مشترک و گرفتن تصمیمهای مهم و ارزنده در امور مشترک خود و فرزندان است.

وی افزود: متأسفانه اغلب همسران به ویژه شوهر به جهت وابستگی شدید به مادر و نقش مهمتر او نسبت به پدر در زندگی گذشته اش بعد از تشکیل خانواده  به توصیه های او گوش فرا می دهد و باعث دلسردی همسر خود می شود.

همچنين پرخاشگری انسان که ناشی از یک واکنش در برابر ناکامی های زندگی است، گاهی در درون وی سرکوب می شود که از نظر سلامت روان، بسیار نامطلوب و خطرناک است و گاهی به صورت انتقادهای شدید با زد و خورد و فحاشی بروز می کند.

قرائی مقدم در ادامه تصریح کرد: متأسفانه چون بر اثر عدم شناخت طرفین در ابتدای زندگی، احساس منفی پرخاشگری شدت مي گيرد و  پس از گذشت مدتی که کشمکش، طرف مورد پرخاش برای رهایی از نزاع های پی در پی تن به جدایی می دهد.

وی در ادامه افزود: اگر همسر با اندکی حوصله و تحمل بتواند ریشه پرخاشگری شوهر را دریابد، سریعاً چاره اندیشی نموده و با مهربانی و عطوفت قضیه را حل می کند زیرا در خانواده هایی که این گونه نزاع ها و لو خفیف تر همواره وجود داشته باشد، نسلی ترسو، مضطرب، ناامید و ضعیف پرورش می یابد./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار