يكي از مشكلات نمايش خانگي وقفه در گلوگاه نظارتي و اخذ پروانه نمايش در اين عرصه است.

سعيد رجبي فروتن رئيس دفتر نمايش خانگي ارشاد، در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص پخش آثار نمايش خانگي گفت: به موجب قانون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي هر مكاني را براي عرضه محصولات فرهنگي خود مجاز بداند به صاحبان كالا اجازه ارائه محصولاتشان را ميدهد.

وي در خصوص توزيع محصولات نمايش خانگي در سوپرماركت ها و دكه هاي روزنامه فروشي اظهار داشت: هنگامي كه محصول غير مجاز در هر كوي و برزن و چهار راهي به صورت سهل الوصول به دست مردم مي رسد به طور حتم بايد كالاي مجاز هم به فوريت در اختيار مردم قرار بگيرد تا مخاطبان در كوتاهترين زمان و فاصله با محل سكونت خود بتوانند آن محصول را تهيه كنند.

فروتن در خصوص بي نظمي در زمان توزيع و پخش سريالهاي نمايش خانگي بيان كرد: توليد و پخش سريالهاي نمايش خانگي خصوصي بوده و با حمايت دولت انجام نمي‌گيرد.

وي تصريح كرد: توليد كنندگان اين محصولات سرمايه خود را از محل درآمد فروش محصول به دست مي آورند تا توليد و پخش خود را ادامه دهند.

وي با اشاره به اينكه همه چيز در اختيار و اراده توليد كنندگان نيست ادامه داد: جدا از بحث سرمايه امكان دارد در زمينه تكثير و توليد اين محصولات اختلالاتي به وجود آيد كه به طور ناخواسته توزيع محصول را دچار وقفه كند.

فروتن در خصوص مشكلات در پخش محصولات فرهنگي تاكيد كرد: توزيع و پخش تخصصي محصول فرهنگي در كشور وجود ندارد و محصولات نمايش خانگي از ناوگان پخش مواد غذايي و بهداشتي و دارويي استفاده مي‌كنند.

وي در اين باره ادامه داد: تا زماني كه به پخش تخصصي ناوگان و بازارياب تربيت شده دراين راستا برسيم ناگزيريم اين دوره را تحمل كنيم تا به شرايط مطلوب و ‌آرماني دست يابيم.

وي اظهار داشت: اين عرصه، عرصه نو و تازه اي است و به طور معمول شبكه ويدئويي در كشورهاي جهان يك زمينه و بستري براي بازپخش محصولات دارند و محصولات به نمايش درآمده در سينما و تلويزيون در شبكه ويدئويي قرار مي‌گيرد ولي خوشبختانه در كشور ما محصول براي شبكه خانگي توليد مي‌شود.

فروتن تصريح كرد: فاصله زياد بين توليد و توزيع باعث سخت شدن شرايط كار براي توليدات شبكه خانگي مي شود.

وي خاطرنشان كرد: وقفه هاي بوجود آمده در گلوگاه نظارتي و اخذ پروانه نمايش نيز از ديگر مشكلات كار در اين عرصه است./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.