نتيجه يک بررسي بين المللي درباره فرار از ماليات نشان مي دهد که ثروتمندان جهان براي خودداري از پرداخت ماليات بيش از بيست و يک هزار ميليارد دلار از درآمدها و اموال و دارائي هاي خود را به کشورهاي ديگر منتقل مي کنند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ اين بررسي نشان مي دهد که بانکها به اشخاص ثروتمند جهان اين امکان را مي دهند تا دارائي هاي خود به حسابهاي بانکي سري در کشورهاي ديگر منتقل کنند و از پرداخت ماليات در کشورهاي خود فرار کنند.

گفته مي شود بيشترين مبالغ انتقال يافته به خارج جهت فرار از ماليات در حساب هاي بانکي سري در سوئيس و جزاير کيمن نگهداري مي شوند. مبلغ بيست و يک هزار ميليارد دلاري که براي فرار از ماليات به حسابهاي بانکي سري انتقال يافته اند معادل توليد ناخالص داخلي دو قدرت بزرگ اقتصادي جهان يعني آمريکا و ژاپن است.

جيمز هنري که گزارش مربوط به فرار از ماليات را تدوين کرده است مي گويد همان بانک هائي که براي پيشگيري از ورشکستگي کمکهاي خارجي دريافت مي کنند عمده ترين عوامل انتقال دارائي هاي ثروتمندان به حساب هاي بانکي سري هستند.

وي گفت مبالغ انتقال يافته به خارج براي فرار از ماليات از سوي ثروتمندان کشورهاي مختلف در خلال پنج سال گذشته به شدت افزايش يافته است.

هنري افزود در بين بيست بانکي که به نقل و انتقال غيرقانوني پول پرداخته اند پنج بانک آمريکائي ديده مي شوند و بانک اچ اس بي سي  که به تازگي رسوائي مربوط به پولشوئي آن فاش شد از جمله ديگر نهادها مالي بين المللي است که در اين زمينه فعاليت مي کند.
برچسب ها: ثروتمند ، مالیات ، انتقال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار